Bedste forrentning af 50.000 kr. bundet i 2 år

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • OBSForfatter
    Indlæg
  • #89629
    OBSForfatter

    Jeg har nogle penge stående som jeg gerne vil have forrentet bedst muligt i løbet af de kommende 2 år. Men hvordan er mulighederne i dagens marked?

    Er det stadig mest attraktivt at benytte fastforrentede konti i en bank hvor pengene så er bundet i 2 år (f.eks. EIK bank med 4% ved 2 års binding), eller er der obligationer på markedet som kan give en tilsvarende eller bedre forrentning?

    Pengene er opsparede afdrag på et flekslån som først skal refinansieres ved udgangen af 2011. Jeg kunne have ændret det her ved årsskiftet til f.eks. et F1 og samtidig lavet et ekstraordinært afdrag men lod være (burde selvfølgelig have ændret lånet med massive rentefald der nu er udsigt til). Grunden til at jeg ikke valgte at lave et ekstraordinært afdrag var at jeg ikke vidste om jeg skulle bruge pengene, men det ser jeg nu at jeg ikke skal.

    Jeg kunne selvfølgelig omlægge lånet alligevel og begynde at afdrage, men den mulighed synes at have for mange følgeomkostninger??

    Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg får forrentet disse penge bedst muligt?

    #135710
    AnonymForfatter

    Snakker vi om 50.000 Kr – Vil jeg anbefale FIH-bank der giver 4,3% for 3-mdr. binding, der kan ske meget med renten og selv jeg tør ikke binde længere end 3-mdr.

    #135736
    thsvForfatter

    FIH tilbyder 4,3% for et års binding.
    Danske Bank tilbyder 4,25%.
    50.000 er jo et relativt lille beløb, så en forskel på en kvart pct. er kun 125 kr på et år før skat.

    #135772
    OBSForfatter

    @BoSol:

    Har du da en fornemmelse af at renten kunne begynde at stige igen? Umiddelbart ville jeg tro at den kun vil kende en vej de næste 6-12 måneder, nedad. Derefter måske ligge fladt i endnu 6-12 måneder, alt efter selvfølgelig hvor lang tid krisen kommer til at vare.

    Eller er der nogle andre ting der kunne få renterne til at stige igen hurtigere?

    #135858
    AnonymForfatter

    Ifølge mybanker.dk’s side vedr. opsparing ser det ud, som om Morsø Sparekasse kunne være et fornuftigt valg med en rente på 4,5% p.a. på en højrentekonto. Tallene snyder bare! Jeg har vished for, at sparekassen nedsætter rentesatsen til 3,75% p.a. fra den 1. april 2009. I øvrigt garanterer sparekassen kun rentesatsen for 3 måneder ad gangen. Jeg ville ikke benytte Morsø Sparekasse, hvis jeg skulle anbringe midler på 50.000 kr. Måske kunne FIH være en godt bud, men jeg kender ikke det pågældende pengeinstitut.

    #135864
    AnonymForfatter

    Mange pengeinstitutter nedsætter renten i den kommende tid pga. kommende rentefald hos ECB og Nationalbanken. Så ikke overraskende at Morsø gør det.

    #135866
    AnonymForfatter

    Danske Bank tilbyder heller ikke Toprente-kontoen med 4,25% mere.

    #135908
    OBSForfatter

    Findes der i dag nogle obligationer med udløb i 2011 som kunne give en tilsvarende eller måske bedre forrentning end fastrentekonti?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.