Hvilke lånemuligheder (hus) uden sikkerhed?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89618
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har lige fået et fast job i det offentlige, dvs. med en slags beskæftigelsesgaranti. På denne baggrund føler jeg mig sikker nok til at overveje at købe hus om en 2-3 år.

    Problemet er: jeg har ingen opsparing. De næste år afbetaler jeg på et forbrugslån og studielån, så det er heller ikke lige til at spare meget op i denne tid.

    Det jeg overvejer er at købe et billigt hus. Det betyder på den anden side at der kommer renoveringsomkostninger oveni. Dvs. jeg kan ikke nøjes med købsprisen men skal låne noget oveni.

    Er det overhovedet muligt hvis der ingen sikkerhed er? Hele fidusen med huslån er jo at de tager sikkerhed i huset, men hvis det kun er f.eks. 200.000 værd så er der jo ikke “dækning" for 150 kilo renovering oveni.

    Er der nogen der har en ide hvordan det her klares bedst? Eller er der ingen vej udenom at sidde som lejer i 10 år endnu før jeg kan købe?

    #135640
    AnonymForfatter

    Hvis huset kun er “200000 kr" værd kan du slet ikke oprette realkredit lån.

    #135656
    thsvForfatter

    Og hvor får du det fra?
    Hos RD kan man let beregne på et lån på 100.000 kr.
    Og for øvrigt vil huset når det er færdigrenoveret, nok blive vurderet til ca. 350.000 kr, og så kan der jo optages et lån på 280.000 kr ialt.
    For øvrigt kan en kassekredit til ca. 8% uden stiftelsesomkostninger godt være det billigste indtil det endelige lån kan optages.

    Tjek f.eks. denne bolig til 220.000:
    http://www.danbolig.dk/privat/sog-bolig/resultat/vis-bolig.htm?propertyid=11651&brokerid=016&searchtype=1&pricerangetype=1&pricerangemaximum=250000&excludeprojectsales=0&propertytype=1&;

    Til trådstarter!
    Se det fra bankens side, hvorfor skulle du pludselig kunne afdrage på en stor gæld.
    Og hvad hvis du bliver arbejdsløs?

    Men læg et budget for dine nuværende udgifter og indtægter og tag salgsopstillingen med op i banken og forklar hvad din plan er, måske de vil hjælpe dig, jeg tror det bare ikke i disse tider, men man kan jo aldrig vide.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.