pengeoverførsel udland

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87008
    AnonymForfatter

    Jeg har 2 spørgsmål ang. pengeoverførsel til udlandet.

    1: Er der nogen begrænsning på beløbets størrelse?

    2: Findes der alternativer til bank-overførsler? (Jeg synes ofte de er meget længe om det og ude af stand til at oplyse den reelle ventetid på overførslen)

    Jeg har behov for at overfører ca 160.000 kr til Tyrkiet og det må maximal tage 2-3 dage da jeg skal overholde en tidsfrist.

    venlig hilsen
    Lisbeth

    #105324
    ThomasForfatter

    I Skandiabanken kan du overføre op til DKK 250000,- Har selv brugt dem til overførsler til Asien, man klarer det selv på nettet og det er gratis- det virker upåklageligt. Tager dog ca 1 uge.

    #122762
    alipioForfatter

    Jeg har lige overført 300000 php til Filipinerne gennem eikbanken/skandiabank. På min valutaomregner gav det 32,400kr,men da pengene var sendt havde jeg betalt 34,444kr altså lidt over 2000kr for at sende pengene! er der nogen der ved om det kan gøres billigere og hvordan ?

    #122774
    AnonymForfatter

    De fleste private netbanker har en beløbsbegrænsning på mellem 100.000 – 250.000 afhængig af hvilken bank du benytter. Du kan dog altid få din bank til at overføre ubegrænset beløb (banken skal dog melde beløb over 5 mio til Nationalbanken)

    Grunden til at banken ikke kan oplyse hvor lang tid det tager før pengene kan ses på beløbsmodtagers konto skyldes at pengene skal igennem en masse mellem banker; navnligt hvis du overføre fra en lokal bank til en lokal bank.

    Pengenes vej til beløbsmodtager kan derfor se således ud:
    Sparekassen Sjælland -> Nordea -> Tyrkisk storbank -> Tyrkisk lokal bank.

    Disse mellembanker og modtager bank kan godt finde på at holde pengene i et par dage før de sender dem videre(navnligt banker i ikke knapt så “civiliserede" lande såsom Tyrkiet)

    Alternativt kan du lave en ekspres overførsel, koster nok 1,5 pct. af beløbets størrelse + et par hunderede kroner. Så skulle modtager gerne have pengene dagen efter, hvis de er afsendt før kl. 14.

    Hvis du er bange for at beløbsmodtager ikke modtager beløbet rettidigt kan du få din bank til at lave en bekræftigelse på at beløbet er overført, som du fx. kan faxe.

    #122784
    AnonymForfatter

    Eik Bank er ikke nogen valutabank, det går igennem -> Nordea ->
    via EBAPFRPPBAS Euro Banking Association Paris -> Hovedbank i land -> Filialbank i land, hvilket altid tager 5 bankdage inden pengene er nået frem som almindelig, ekspres kan gøre det hurtigere. vh Bo

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.