Sammenlægning af 3 realkreditlån til ét samlet.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89598
    AnonymForfatter

    Eftersom jeg ikke er den store økonomiske mester, må jeg lige spørge jer til råds….

    Vi har i Lokalbanken følgende 3 realkreditlån:

    Långiver Låntype Restgæld Restløbetid år/mdr.

    Totalkredit BoligXlån 1.100.000 26/00
    Totalkredit BoligXlån(X1) 1.200.000 26/00
    Totalkredit BoligXlån 480.000 28/03

    Vi ønsker at sammenlægge disse til ét samlet lån og eftersom vi ønsker flere penge til rådighed hver måned, ønsker vi det nye samlede lån som ét lån med variabel rente samt afdragsfrit i 10 år.
    Oven i det nye lån ønsker vi et tillægslån på 200.000 kroner i hånden, som vi skal bruge på bryllup + uddannelse.

    Banken har netop vurderet vores hus til 4.000.000 så der er ingen problemer 😉

    Banken fremsender beregning på nyt lån til mig i dag.

    Spørgsmål:
    – Er der noget område, hvor jeg kan “forhandle" med banken ?? – Jeg mener, det er jo “rene" realkreditlån !!
    – Er der nogle områder, hvor jeg skal være opmærksom på, hvad der står i beregningen/tilbuddet fra banken ?
    – Områder hvor jeg kan spare noget ??

    Håber I kan hjælpe med lidt nyttig information 😉

    Fortsat god dag.

    Med Venlig hilsen

    Peter

    #135490
    thsvForfatter

    Næh, der er ikke ret meget du kan gøre, det vigtigste valg er foretaget, og det er valget af afdragsfrit lån, som Flex-lån.
    Jeres nye gæld vil blive ca. 3 mill., som vil give en ydelse på ca. 126.000 årligt brutto.
    Det er 10.500 kr om måneden, eller ca. 7.000 kr efter skat, vel egentlig ikke så dyrt i forhold til de 3 millioner.

    Risikoen er selvfølgelig at renten stiger, hvorved ydelsen jo vil stige tilsvarende.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.