Kapital og ratepensioner

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89572
    AnonymForfatter

    Hvordan er det med kapital/rate pensioner? Man får hele tiden gode råd om at sætte sine pensioner i banker som giver den højeste forrentning.
    Jeg oplever det nærmest er umuligt at følge disse velmente gode råd, for når et pengeinstitut i en periode har ligget i toppen af rentebarometer og har tiltrukket en del kunder, falder deres indlånsrente på disse pensioner voldsomt.

    Når man først er havnet i et pengeinstitut med sine pensioner, kan det nemt koste en mindre formue at flytte til et nyt pengeinstitut og det kan nemt tage flere måneder. Som jeg oplever bankverden er det sådan, at man nærmest tvangsbundet til det valgte pengeinstitut.

    Jeg syntes det er en skandale at bede folk om at indsætte penge på pensioner og så stikke dem en rente som man med lethed kan opnå på en Nemkonto. Der må virkelig være nogle bankdirektører som sidder og skrub griner af de dumme kunder.

    Sidder der nogle mennesker ude i det ganske land der kan komme med en forklaring og måske endnu bedre en måde at omgå pengeinstitutternes pengemalkning af os kunder.
    Hvis man har 100.000 kr. kan man fra den ene dag til den anden, overflytte disse penge mellem to pengeinstitutter, uden problemer eller nævneværdige gebyrer, men hvis det er pensioner kan man ikke selv gøre det og det tager flere måneder og koster kassen.
    Findes der en løsning til selv at overflytte sine pensionsmidler, således man altid får den bedste forrentning.

    Med venlig hilsen

    #135228
    NultopskatForfatter

    Jamen du svarer jo næsten selv…;o)

    Den eneste grund til at sætte penge på pensionsordningen er jo skattebegundstigelsen, derefter er det temmelig problematisk at skifte bank, hvilket udnyttes af bankerne…

    Hvorfor køber du ikke obligationer istedet for..? Så er det bedøvende ligegyldigt hvilken bank din pensionskonto står i, for afkastet er det samme. Find nogle obligationer med udløb det år du vil på pension, sværrere er det ikke…

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.