Pengeinstitutters kreditvurderingsprocedurer

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89566
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg skriver i øjeblikket en opgave på CBS, om finanskrisens indvirken på pengeinstitutter. Og denne anledning skal jeg skrive om deres kreditvurderingsprocedurer.

    Jeg kunne derfor godt tænke mig noget materiale om vurdering om en person, virksomhed osv. kan tage et lån i pengeinstitutter? Hvordan man vurderer om det er rentabelt at udlåne penge? Hvilke risikofaktorer er der forbundet med udlån og hvordan håndteres de af en håndfuld banker?
    Dette skal også ses i sammenhæng med pengeinstituttets lånemuligheder (lånerente), primært inden finanskrisen og nu hvor den finanskrisen er over os. Hvilke samfundsmæssige foranstaltninger kan have indflydelse? Hvilke instrumenter bruger samfundet (staten, nationalbanken) for at regulere pengeinstitutternes udlån?

    Hvilken naturlige indflydelser har finanskrisen haft på pengeinstitutters kreditvurdering?- Rente m.m.

    Mvh

    Claus

    #135212
    AnonymForfatter

    I DR Pengemagasinet i sidste uge dvs. 7 var der 2 små firmaer, bl.a. Tim Cockies på Nørrebro som TV fulgte i deres ansøgninger til diverse banker. Det var ikke sådan positivt, men enkelte banker vil se på deres anmodning når årsregnskabet for 2008 var indleveret.

    Svjh var kun 2 banker velvillige til at se på anmodningen ud af 6 banker.

    Hvilket fik os der så udsendelse til at diskutere, bankerne udlåner ikke penge til højre og venstre mere.

    Private der skal købe hus. Max 3 gange årsindkomsten kan der købes for, resten i cash !

    #135216
    AnonymForfatter

    Tusind tak for tippet. Jeg vil helt sikkert bruge udsendelse!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.