prioritetslån el. sdo lignende prioritetslån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89546
    AnonymForfatter

    Jeg står og skal købe ejerlejlighed, og forestiller mig, at lægge 800.000 i udbetaling og så låne den sidste million. Jeg er begyndt at hælde til at vælge et prioritetlån eller et sdo lignende. Jeg er i tvivl om, om man kan finansiere sit køb med et sdo lignende lån og i så fald, hvilken bank jeg skal vælge.
    Som jeg har forstået det, er der væsentlig forskel på de to renter – Prioritetslån og sdo-lignende prioritetslån, men jeg er ærlig talt ikke helt klar over hvad forskellen er på de to lån. Jeg skal meget snart tage stilling tiol lånetype.
    Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.
    PÅ forhånd tak

    #134998
    thsvForfatter

    Du skal låne en million.

    Realkreditlånet er jo et F1-lån i dette tilfælde, rente ca. 3,8% + bidrag ca. 0,4% = 4,2 % i rente.
    Prioritetslånene starter ved ca. 4,6% for sdo og 4,8% for almindeligt lån.

    Rentebyrden ved flex-lånet er ca. 42.000, så for at vælge SDO-lånet skal du have et indestående på mindst 100.000 kr i gennemsnit, for at det er et fornuftigt lån.
    Og regner vi med 3% på lønkonto/opsparingskonto og 200.000 i saldo (nettogæld 800.000) er balancen:
    Realkredit netto 36.000 kr
    Boligprioritet 36.800 kr.

    Vi har personligt prioritetslån på en lille million optaget gebyrfrit i de glade Skandiabanken-dage, renten på dette lån er nu 4,35% (og burde være 3,65% ifølge pantebrevet), men Eik bank har fundet hjemmel til at hæve tillægget.
    Nye kunder straffer de dog med 5,1% i rente.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.