Lån+Spar og pension

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89524
    AnonymForfatter

    Rentefaldet har betydet, at min kapitalpension, der står i kontanter, er kommet ned på 2,7 % i Danke Bank.
    En søgning her på MyBanker viste, at Lån+Spar Bank ville give 3,5 %, så jeg kontaktede dem. Telefonrådibningen fra hovedkontoret var: ja, vi har jo ikke de risikofyldte investringskunder, for det er kun private, der er vores målgruppe, så vi kan give højere indlånsrente. Men undersøg lige, om Dansk Bank skal have gebyr for flytning, hvis du tage imod vores tilbud.
    Jeg gik i Danske Bank der meddelte, at det er gratis at flytte kontoen til en anden bank, så tilbage til Lån+Spar, der denne gang henviste til lokalafdelingen i Århus, for at sætte det hele i gang. MEN: Nej, renten her er også 2,7 %. De 3,5 % i sidste uge skyldes, at vi som en lille bank lige skal se, hvordan de store banker reagerer, så vi er altid lidt bagefter med renterreguleringerne.
    MyBankers sammenligninger skal altså tages med det forbehold, at gode renter i dag med de variable rentesatser ikke kan konkurrere i morgen.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.