Samle lån og skifte til ny bank

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89515
    AnonymForfatter

    Kort oversigt over situation:

    Da vi over en længere periode har foretaget os nogle nemme, men dyre, forbrugslån via nettet. Og er kommet til grænsen for hvad vi vores økonomi kan bære. Så har jeg været i banken, for at høre om de kunne hjælpe os med at få “indløst" disse lån og derved overtage dem.

    Dette er der dog desværre kommet et nej ud af.

    De skyldte beløb er som følger:

    2 netlån “forbrug":
    21000 (afbetaler 600 kr. pr. md)
    20000 (afbetaler 600 kr. pr.md)

    Egen Bank:
    10000 (afbetaler (800 kr. pr. md)
    ung lån 27000 (afbetaler 1000 kr. pr. md)

    gammel bank:
    9000 (afbetaler: 1000 kr. pr.md.)

    Dvs. samlet lån løber sig op i 87000 kroner og en afbetaling på ca. 4000 i måneden.

    Jeg kunne godt tænke mig at lave en 3-4 års plan med at få gælden ud af verden, dvs få alle beløbene samlet i et stort lån, for derefter at betale et sted mellem 2500 kr. (90000 kr/36md) og 1875 (90000kr/ 48md). Altså nærmest en halvering af afdrag pr. md.

    Som det ser ud lige pt, er min hustru (25 år) på kontanthjælp og har været det siden januar 2009, dog starter hun i praktik som maler her medio februar. Den indkomst hun vil have der er på kr. 7100 pr. md. (Hvad det giver præcist efter skat har vi ikke regnet på nøjagtigt, men det bliver nok omkring 5000). Dette beløb vil stige til ca. det dobbelte hvis hun finder sig en læreplads (samme tarif som minimumslønnen for ufaglært indenfor branchen). Dog er dette jo ikke sikkert og vist hvornår sådan en aftale kan komme i hus. Så det vil sige at de næste 3 år, kan ende ud med skoleydelsen hele vejen igennem.

    Jeg selv er på førtidspension (er 32 år) og har pr 1 januar en udbetaling på 11.000 kr. pr. md. (inkl skånejobs tillæg).

    Det giver os en samlet indkomst efter skat, lige pt, på 16000. Som kommer ind på vores fælles NEM-konto hver måned (den sidste bankdag).

    Vores øvrige udgifter beløber sig til max 7000. Dvs. i de mest pressede måneder vil vi på nuværende tidspunkt have et rådighedsbeløb på 5000.

    Ud af dette rådighedsbeløb, trækker jeg typisk 2500-2800 kr. til husholdningen/mad. Og fordeler derefter det overskydende beløb ud til 2 kontier. Den ene min hustrus, den anden min. Jeg overfører altid beløbet på ugebasis til min kone, da hun ellers har tendens til ikke at have nogle penge sidst på måneden.

    Denne måde fungerer rigtigt godt for os. Til vores indiviuelle hævekonti er der tilknyttet mastercard direct, som vi også er rigtig glade for.

    Vi søger jo så nu at skifte til en bank, som vil kunne tilbyde et samlet lån, være der for os rent rådgivningsmæssigt og frem for alt forståelse for at det kan have være svært at holde en økonomi helt stram altid (4 års SU og pension, har ikke været let og derfor jo også disse “nemme" lån). Dette skal dog helt og aldeles være slut, så derfor ville det være en kærkommen hjælp med god rådgivning, samt at få styr på lånene.

    Men hvem kan i anbefale? kan man have en bank der ikke nødvendigvis har lokale filialer i nærheden? Således der kun er tale om kommunikation via mail og telefon?

    #134570
    MichaelForfatter

    Ingen banker vil formentlig røre jer med en ildtang. Alle har strammet kreditvurderingen voldsomt pga. finanskrisen, så et par på kontanthjælp og pension som jer har ingen chance for at få samlet klatgæld i øjeblikket – beklager. Selv “almindelige" mennesker med gode faste indtægter har svært nok ved at få lån til bolig eksempelvis lige nu.

    #134572
    AnonymForfatter

    Det var da en melding der var til at forstå, vil dog alligevel forsøge mig lidt omkring. Det skader jo ikke nogen.

    #134580
    thsvForfatter

    Din ide er da fremragende, du glemmer bare renterne!
    ved en rente på 12% og mdl. ydelse på 2.500 kr bliver løbetiden 45 måneder.
    ved 10% 43 måneder.
    ved 10 % og 2.300 kr månedligt har du 1.000 i opsparing efter 48 måneder.
    Ved en ydelse på 2.000 kr pr. måned er gælden 16.600 efter de 4 år ved 10%.

    Det er da meget tænkeligt, at din bank vil hjælpe dig.

    #134584
    AnonymForfatter

    Åh ja, selvfølgelig er der renten. Men har så absolut heller intet imod at skulle betale 12% over en periode der er under 4år. VIL bare have det hele på ret køl igen, men desværre sagde vores egen bank nej.

    De begrundede det med jeg havde udvist uansvarlighed ved at tage et netlån, hvilket jeg jo også må blankt indrømme er og var helt igennem dumt. Ingen undskyldning for det.

    Derfor ville jeg jo så gerne have chancen hos en anden bank og har da også mailet en del rundt i dag. Mange afslag og en enkelt “det skal vi lige kigge nærmere på" er det blevet til.

    #134604
    AnonymForfatter

    Som markedet ser ud nu, er det ret UTÆNKELIGT, at din egen bank vil hjælpe dig, og det er FULDKOMMEN USANDSYNLIGT at du kan skifte bank med den uskønne samling af smålån du render rundt med.

    Læs eventuelt artiklen her:

    http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/02/05/220936.htm

    Kun gode profitable kunder kan skifte

    #393800
    FloralysForfatter

    Det er meget underligt og mærkelig  at mange Banker kommer med reklamer og tilbud om samle lån ,men alle giver afslag ,samt de bruge en meget mærkelig finans firma fra England med kontoret på fodbold stadion Parken  i København som lever vurdering !De kommer med meget mærkelige opdateringer om vores økonomi som de forventer at vi skal underskriver og godkander !Vi er to om som søger at samler lån for mig ,fordi Covid -19 har gjort sit og der var nogen akut behov for penge at behandler akut tender betændelser med operationen og tages alle dem ud på grund af det !Vi har regnet ud at jeg kan få luft i økonomi hvis vi samle alle lån i en for 2500kr.Men alle giver bare afslag uden forklaring !Der var også vores bank som har gjort det samme ,od derfor jeg har besluttet at skifter banken efter så manger år var jer trofast medlem ,og brugt alt muligt ,hvor banken har tjent rigtig godt på mig !Jeg vil meget gerne løser problemet og finder den rigtige banken at hjælper mig og min hustru med dette!?Vi er bege to i fast arbejdsforhold !Hvad syns I som banken at hjælper os?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.