nedkonvetering fra 7% til ?????

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89493
    AnonymForfatter

    Hej

    Gode råd ønskes…

    Jeg har pt et fast 7% totalkredit lån… og overvejer at lægge om til en billigere rente, men kan ikke rigtig finde ud af om det er klogt eller ej..

    Restgæld = 1440.000 – huset vurderet til 1.800.000

    Vi ønskes i løbet af en periode på 3-6 år at sælge og bygge nyt… vi mangler ikke pengene ved at få en billigere husleje, mdr ydelse… vi kan sagtens vente – men syntes pt det er lidt surt at smide 20-25000 årligt, samtidigt kan jeg se vi kan afdrage ca 550000 mere på lånet på en 5 årig periode sammenlignet med F1/X1 lån ca 3,8 %…. men her er usikkerheden jo om renten bliver nede – og skulle vi så tage et F1,F2,F3,F4,F5, alle ligger lige under 4% – hvilket jo i alle tilfælde vil være en gevist….. men men !! vil jo også gerne undgå et kæmpe kurstab, når vi evt vil sælge – hvad er så smartest…

    Et godt råd ???

    Tak

    #134396
    AnonymForfatter

    – Sorry ikke en besparelse på 550.000 over 5 år – men kun 55.ooo ;o)

    #134398
    AnonymForfatter

    Hvis i ellers kan blive kreditgodkendt til det mindste tillæg vil jeg vælge et sdo lån i danske bank eller nordea – nationalbankens indskudsbevisrente plus et tillæg på 1,2 og opefter. Det svarer pt til 4,2%

    Husk at ved et realkreditlån kommer der bidragssats på 0,3-0,5 oveni de 3,8%.

    #134400
    AnonymForfatter

    Vent, vent, vent.

    Den tålmodige belønnes. Den lange rente kommer meget længere ned. Du vil med meget stor sandsynlighed få mulighed for at konvertere helt ned i et fastforrentet 4% lån inden den krise forhåbentlig er ebber ud i slutningen af 2010.

    #134402
    AnonymForfatter

    Ja det er nok også den der ligger og ruller lidt rundt i bag hovedet… for det er nok også det vi allerhelst vil…. – men så må vi jo se hvornår den 4’er åber til en ordentlig kurs… går nok lidt tid, da jeg kan se 5,er fast kursen, er faldet meget på det sidste, nu ca 93 – var ellers oppe på 96… ;o/

    #134414
    AnonymForfatter

    Der er gode muligheder for 4% lånet ligger over kurs 95 inden der er gået 2 år. Den præcise timing er umulig at sige, men trenden på den lange rente peger ret entydigt nedad.

    Faldende aktivitet, stigende arbejdsløshed, en inflation der snart når under 1% osv…..

    #134440
    thsvForfatter

    Hejsa

    Hvis i gerne vil lægge om nu, og har entidshorisont på 3-6 år, så er et F3-lån da et glimrende valg, da I så kommer til at betale ca. 3% mindre i rente pr. lånt krone.
    Derved kan afdraget hæves med 2% (af restgælden) om året, og I har stadig samme nettoydelse.

    Så hvis lånet er på 1 mill. afdrager I ca. 60.000 mere på 3 år!

    Det er vel derfor, at Flex-lånene er så populære, lav rente her-og-nu, da man ikke forsikrer sin rente 30 år ud i fremtiden.

    #134460
    EmerpusForfatter

    Enig, et rentetilpasningslån vil være billigere, men vælg en rentetilpasningsperiode som udløber omkring tidspunktet for et forventet salg. Typisk nærmer kursen sig 100, jo tættere man kommer på næste rentetilpasning, så hvis du har F5 og sælger efter 4½ år er den overkurs (kurs over 100) du evt. skal betale ved indfrielse antageligvis meget beskeden. Husk blot at ændre lånet til F1, hvis du først får solgt efter rentetilpasningen – ellers får du jo en ny 5-årig periode til den tid, og så er risikoen for en større overkurs til stede, hvis du skal indfri kort efter.

    #134924
    AnonymForfatter

    Undskyld mig, hvorfor har i ikke et f1 lån, hvis i bare har lidt overskud vil et flekslån være det billigste sikkert de næste 2-3 år og på den lange bane er de faktisk altid billige hvis vi anskuer det udfra et rentsynspunkt.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.