gebyr for PBS indbetaling? Begyndelsen til enden for PBS?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89487
    AnonymForfatter

    Jeg er begyndt at falde at flere udbydere er begyndte at pålægge deres kunder gebyr for at anvende PBS. Gebyret strækker sig fra 4 kroner helt op til 15 kroner ved andre. Mit spørgsmål er så hvis flere og flere udbydere begynder på det, underminere det så netop ikke hele grundlaget for at melde sin regninger til PBS? Nemlig at det skulle være billigere og nemmere end at gå på posthuset.

    /Euroman26

    #134364
    AnonymForfatter

    En sådan fremgangsmåde er desværre ikke ulovlig, men den er dybt latterlig.

    Forbrugerrådet anbefaler at man forbyder fremgangsmåden, og laver en lovgivning hvorefter alle sådanne ydelser er indeholdt i produktets grundpris. Hvis vi er heldige bliver noget sådant vedtaget allerede i år.

    Hvilke firmaer har du problemer med?

    #134366
    AnonymForfatter

    Sådan gik det også med Dankortet. Først var det gratis, fordi det var ekstremt meget billigere for banken at håndtere dankorttransaktioner end besværlige kontanter.

    Da alle så havde omstillet sig til dankortet, begyndte man at opkræve den forkætrede 50 øre, som alle butikker nu betaler for hver transaktion. Butikkerne ligger naturligt nok de omkostninger oven i varernes pris, og da en gennemsnitsdansker har 300 transaktioner om året, betaler han altså mindst 150 kr ekstra for sine varer.

    Det skulle ikke undre mig om de begynder på det pjat med gebyr på pbs-betalinger, men så kan de pågældende firmaer enten få lov at sende girokort hver måned (hvis det da ikke koster endnu mere) eller også kan jeg finde andre leverandører.

    Hos eksempelvis Fullrate og CBB Mobil betaler man slet ikke sine regninger via pbs, men man tanker simpelthen (automatisk) op via sit dankort (uden om pbs-systemet). Jeg foretrækker den slags firmaer, der ikke involverer sig i sådan noget gebyrpjat!

    #134368
    AnonymForfatter

    Vælg GF-forsikring: Ingen PBS-gebyr
    Vælg CBB Mobil: Ingen gebyrer, PBS overflødig.
    Vælg Fullrate ADSL og Telefoni: Ingen gebyrer, PBS overflødig

    Drop TDC, Codan, Tryg, TopDanmark, IF og Fair Forsikring. De er alligevel urimeligt dyre.

    #134502
    thsvForfatter

    Fair forsikring dyre?

    Jeg bor i 2600 Glostrup, vi har 2 biler, og forsikring incl. kasko og 1 skade uden tilbagerykning er (med 20% rabat virksomhedsordning):
    Renault Clio: 2.772 kr for 2009.
    Kia Cerato 4.098 kr for 2009. (på begge kommer så off. afgifter på 70 kr årligt)
    Sønnens knallert kan ingen forsikre billigere 420 + off. afgifter = 660 kr.

    Kia’en har jeg fået tilbud via FDM til lidt over 5.000 fastpris-ordning. (GF er i samme niveau)
    Jeg vil godt vide, hvilket selskab, der kan matche præmien på Clio’en (GF er over 4.000)

    #134504
    AnonymForfatter

    GF-forsikring er kun for folk der beviseligt kan køre bil, dvs. har mindst 8 års skadesfri kørsel.

    Har du ikke det, er GF-Forsikring naturligvis dyrere, og så skal du vælge et andet selskab, eksempelvis FDM som kun kræver 5 års skadesfri kørsel.

    Fair, har jeg set på, de er markant dyrere end GF-Forsikring, fordusat jeg skal have den samme dækning. Dog giver Fair mulighed for at udhule dækningen på en lang række områder og kan derved fremstå som billiger, men på sammenlignelige produkter, er Fair klart dyrere end GF.

    #134516
    AnonymForfatter

    Hej

    Er ikke enig, GF-Forsikring er for dyre (selv med 13 års skadefri kørsel)

    Fair kom med et bedre tilbud !, måske har vores adr. noget at sige ?

    #134518
    AnonymForfatter

    Men synes man skulle prøve at indhente tilbud, det gjorde jeg, og der er mange penge at spare 🙂

    Hold dog øje med selvrisikoen samt en evt. tilbagebetaling hvis du ikke har haft nogle skader !

    #141418
    AnonymForfatter

    SUK
    Er der virkelig nogen der er så naive, at de tror specialbutikkerne kan lægge diverse afgifter som eks plastposer(størst afgift når der er hank), betalingskort m.m oven i varen?
    Dertil er konkurrencen for stor OG styret fra f. eks grossister, der mailer vejledende udsalgspris direkte til kunderne. Alle priser i danske detail butikker er kontantpriser.
    Næh, det der er sket , er at bankerne har en kæmpe snabel direkte ned i butikkernes kasse, specielt når der betales med internationale kreditkort. En alm detailbutik har et OVERSKUD på 4-8% af omsætningen EX moms. DERFOR er en lille procent som 3-5% af omsætningen incl. moms en meget stor del af butikkens overskud. Som butik betaler man årligt gebyr på 1000kr for at kunne modtage kort.
    Mange butikker tjener mere ved at sige nej tak- til en handel med kreditkort, hvis ikke butikken må opkræve den reelle udgift som kortet påfører butikken.
    Syntes du det er rimeligt, hvis alle kontantkunderne skal betale for kreditkunderne?
    Hvis nej, da er du enig i, at butikken må opkræve omkostningen af kreditkortholderen.
    Hilsen set fra den anden side af disken.

    #148234
    AnonymForfatter

    Hej general Prier.

    Jeg synes du skulle orientere dig lidt bedre, før du udtaler dig på disse sider. Du skriver, at forsikringsselskabet GF ikke tager PBS gebyr. Du har åbenbart ikke meget med selskabet at gøre, da jeg kan fortælle dig, at de har taget PBS gebyr i alt for lang tid. Jeg er pålagt gebyrer langt tilbage i tiden. Du er således galt afmarcheret. Jeg synes det er urimelig.
    Jeg kan så fortælle jer, at I kan tilmelde jer E-BOX og hermed betale uden gebyrer. Det gør jeg ved andre firmaer og har gjort GF opmærksom på denne mulighed. Jeg er også klar over, at der opkræves 10 – 15 kroner i gebeyr for hver transaktion, skønt PBS udgiften kun beløber sig til kr. 4,32.

    #171514
    AnonymForfatter

    Det er desværre ikke korrekt, at GF ikke opkræver pbs-gebyr. Jeg kan lige se på min seneste, at jeg skal betale kr. 10,00 i betalingsgebyr x 5 FORDI JEG HAR FEM FORSIKRINGER!!! Det er altså 50 kroner jeg skal smide, bare for at få lov til at betale mine præmier på den for alle lettest mulige måde.

    Det er simpelt hen en skændsel.

    Bortset fra det, er jeg på alle andre områder tilfreds med GF. Det er ikke korrekt at man skal have kørt skadefrit i 8 år for at få en rimelig præmie. Jeg har brugt dem fra starten af.

    #171520
    AnonymForfatter

    Hr. general Prier.

    Jeg ser, at du i al din visdom forsøger at overbevise andre om, at GF forsikring ikke betaler gebyr for at betale premier via PBS. Jeg synes, du skulle orientere dig lidt bedre, idet GF har opkrævet et gebyr på kr. 10,- for samtlige deres forsikringer. Da jeg selv sidder som sekretær i en autoforsikringsklub, arbejder jeg kraftig med at få dette afskaffet. (postgirobetaling koster meget mere). Man kan nemlig anmode om at få opkrævninger tilsendt sin E-boks og herefter overføre pengene via sin netbank. I dette tilfælde vil betalingen være gratis.

    ESKILD

    #171522
    AnonymForfatter

    OBS: Indlægget er over 2år gammelt! Der er sket meget siden!

    #171612
    AnonymForfatter

    HrBentzen : Egentlig ikke General Prier og alle hans andre aliaser er stadigvæk selvbestaltede genier!!

    #188178
    RahjunForfatter

    Jo det er sq optrækkeri…..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.