Er et boliglån urealistisk?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89483
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen!

    Min kæreste og jeg søger boliger i Sønderjylland, hvilket nok er et af de billigste boligområder i DK. Men jeg har haft et højt forbrug, hvilket betyder at jeg har en kassekredit på 40.000, SU gæld på 28.000 samt en tilbagebetaling på 15.000. Min kæreste har ingen gæld og en opsparing på 40.000.

    Jeg er 23 år gammel og er til sommer færdig med min bachelor i tysk/engelsk erhvervskommunikation. Jeg håber på at kunne få et udmærket betalt job til sommer. Min kæreste derimod skal til at studere i 3 år, og kommer derfor til at få en indtægt kun bestående af SU.

    Vi kigger på boliger til en værdi af 1.000.000, og håber på at kunne låne disse. Men er det urealistisk på baggrund af min samlede gæld?

    Håber utrolig meget på svar og mange input fra andre brugere

    Mvh

    Den spørgende

    #134326
    EmerpusForfatter

    Gæld trækker altid fra i en økonomivurdering, men jeg synes ikke at din gæld er så svimlende stor, at det nødvendigvis diskvalificerer jer fra at købe en bolig. Det er nok en større hindring, at I begge p.t. er under uddannelse. Du vil stå væsentligt bedre når du har en lønseddel/ansættelseskontrakt i hånden. Hvis I har velvillige forældre med fornuftig økonomi, kan det måske hjælpe jer hvis de vil kautionere for lånet, men prøv at tale med et realkreditinstitut. Du kan sammenligne priser her og på http://www.realkreditraadet.dk. Held og lykke.

    #134328
    AnonymForfatter

    Tusind tak for dit svar! Det er altid rart at have andre øjne på ens situation!

    #134346
    thsvForfatter

    Med et godt job virker en million ikke overvældende.
    Men få sat dit forbrug lidt ned, så I ihvertfald har til udbetaling, handelsomkostninger og flytning, når I skal købe.
    Efter købet til 1 mill. vil jeres gæld så bestå af:
    800.000 realkredit (vælg afdragsfrit, f.eks. F3-lån)
    150.000 boliglån, rente 7-9 %
    100.000 kassekredit, rente ca. 8% i f.eks. Danske Bank, da I jo er under 28 år.
    50.000 i SU-lån
    Ikke uoverkommeligt, men bestemt hårdt spændt for, hvis der er månedslønninger på 30.000 og 5.500 (+SU-lån).
    Jo mindre jeres boliglån/kassekredit kan blive jo bedre. Og derfor skal skal alle afdrag ind på disse, indtil de er afdraget.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.