Valuta

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89472
    AnonymForfatter

    Vi står for at ville sende et større beløb (kr. 700-800.000,-) til Thailand. Hvem gør mon det bedst og billigst. Jeg kan jo se at den almindelige forskel på køb & salg af Tahilandske Bath, udgør mere end 10%. Lids ærgelige penge, hvis man kan nøjes med mindre!
    Håber der er nogen som ved noget jeg ikke ved?!?! 🙂 Mvh. pgs1

    #134266
    AnonymForfatter

    Det gør sydbank.dk/inc/pdf/sydbank-bankovftiludl.pdf
    Sydbank beregner Nationalbankens kurs + 1 når det er Euro, jeg ved ikke til THB.
    Det skal være OUR-betaling og den koster ca 100 kr. medens EU koster 15 kr.

    #134388
    AnonymForfatter

    hehe det er et godt spørgsmål. Vil dog mene du får svært ved at sende fra en bank du ikke er kunde i! Men ja der skal udersøges kurser og så vil jeg anbefale at du gør det gennem netbank så bliver det billigere, i hvert fald i Arbejdernes Landsbank. Her kan man sende dem for 30 kr mod normalt 60 kr

    #134390
    AnonymForfatter

    Nu tror jeg ikke det spiller den store rolle om det lige er 30 eller 60 kr i gebyr, når manden skriver han har et kursfald ´på 10 % i sin bank = 75000 kr… :o(
    Kan du ikke forhandle med banken ?

    #134416
    AnonymForfatter

    Det er nemlig rigtigt. Det er fuldstændig ligemeget om det er 30 – 100 eller for den sags skyld 500 i gebyr. Det er kursen som tæller. Jeg har da også tænkt mig at forhandle med min bank, men ville godt være en lille smule bedre rustet til denne forhandling. Jeg havde sådan set håbet at der var en site hvor man i lighed med renter, kunne sætte tingene i udbud. Men det er måske ikke tilfældet?!?!
    mvh.

    #134424
    AnonymForfatter

    Kunne være rart hvis der ikke var noget max på visa kort, det havde jo været den billigste løsning at hæve direkte.

    #134426
    AnonymForfatter

    Den ydelse du skal have er ret speciel – så den er der ikke en markedsplads for her på linie med renter

    Hæver man på visakort i thailand og lignende lande er det plus 1,5% i forhold til nationalbankens kurs. Jeg vil umiddelbart mene at udgangspunktet må være at du skal betale et tillæg på mindre end 1,5% når du skal overføre 700-800 tkr. i stedet for at skulle hæve op til 2000 kr. i en ATM.

    Jeg ved ikke hvilken bank du har – men jeg vil tro at det er en af de større banker der kan give dig det bedste bud.

    Har du prøvet en af de danske hjemmesider om thailand. Eller prøv at sende en mail til Preben Pretzman – ejendomsmægler i thailand. Han må have erfaring med overførsel af så store beløb – du kan finde hans mailadresse på denne hjemmeside: http://www.udonrealestate.com/

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.