5% garantilån BRF – hvad bliver renten

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • pollemisForfatter
    Indlæg
  • #89466
    pollemisForfatter

    Hej
    Ny bruger her så undskyld evt. dumme spørgsmål. Vi har et lån med rentegaranti (maxrente) på 5% hos BRF og renten er pt. 5 og har været det i hvert fald hele 2008. Restgæld ca. 700.000 og løbetid ca. 17 år. Det kan vel næppe betale sig at ligge et sådan lån om.

    Hvad tror I renten kommer ned på (hvis den går ned) når den nye rente træder i kraft den 1.4.

    Tak for svar.

    #134202
    AnonymForfatter

    Mit gæt lyder på en rente omkring 4,5% – men svært at spå om fremtiden….

    #134256
    pollemisForfatter

    Ok. Havde nok nærmere håbet de 4% men det må vi jo vente og se.

    #134272
    AnonymForfatter

    Hej

    Nogle bankfolk har visket i mit øre, at de regner med at renten måske kan gå ned i 4% sidst på året. Den venter jeg også på, og det er vi vist mange der gør.

    #134290
    EmerpusForfatter

    Renten på dit Garantilån hedder Cibor6 + 0,85%. Cibor6 ligger p.t. lige omkring 4%, så hvis renten er uændret når vi nærmer os april falder renten en anelse til ca. 4,85%.

    #134294
    pollemisForfatter

    Tak for svaret. Må jeg spørge hvor du har oplysningerne fra. Jeg har ledt på BRF’s hjemmside og kan ikke finde det der?

    #134324
    EmerpusForfatter

    Jeg er tilfældigvis kunderådgiver i BRFkredit. Jeg har også ledt uden held på brf.dk, så noget kunne tyde på, at oplysningerne ikke længere er tilgængelige på hjemmesiden, da Garantilån 5% ikke tilbydes længere. Du kan altid ringe til kundecentret på 70 10 21 00, hvis du har spørgsmål – hvis du er heldig, kan det være at du får mig i røret.

    Nu vil jeg passe på ikke at blande mit arbejde og mit skriveri herinde, men mit rigtige navn er Thor, og skulle du få lyst, er du er velkommen til at spørge efter mig næste gang du ringer. Bemærk dog, at min kone kan føde vores andet barn når som helst, så jeg går højst tænkeligt på orlov i næste uge. 😉

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.