Et hurtigt spørgsmål!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • MansatForfatter
    Indlæg
  • #89465
    MansatForfatter

    Hejsa alle.

    Jeg tabte en Fogedretten tilbage i december. Jeg fik lavet en betalings aftale, som jeg overholder til punkt og prikke. Men nu står jeg i RKI?? Det kan jeg ikke forstå når jeg betaler som aftalt?? Skal jeg tage kontakt til Kreditor eller RKI, eller er der ikke noget og gøre før Gælden er betalt helt?.

    Venlig Hilsen

    Mansat

    #134212
    LMAForfatter

    Det må formodes du har fået lavet en akkordordning.

    Dvs. kreditorerne har “accepteret" kun og modtage en forholdsmæssig andel af deres fordring. De bliver med andre ord ikke dækket ind, og har derfor fortsat et krav imod dig.

    Derfor er du registreret i RKI – indtil akkordordningen er afsluttet.

    Såfremt du med “tabt" mener, at du skal betale den gæld du har påført dig selv, og du reelt er i stand til og betale de fastsatte ydelser indtil hele gælden er betalt, da er registreringen ligeledes okay, idet det må forventes, at løbetiden er væsentligt forlænget i forhold til den oprindelige låneaftale. Du påfører således til stadighed dine kreditorer et tab.

    Hvorfor vil det i så fald være fair og slette registreringen, så kan andre kreditorer jo ikke se, at de har med en dårlig betaler at gøre?

    #134226
    AnonymForfatter

    du kan pænt bede din Kreditor om at blive fjernet fra RKI. det kan godt lade sig gøre (normalt kan man faktisk kræve en RKI sletning ved indgåelse af en afbetalingsordning, men ikke i fodgesager, jo kan du nu godt men chancen er tæt på 0% eftersom du jo lige ufrivilligt er blevet dømt til at betale)men derfor kan du stadig godt komme ud af RKI, hvis du self kan overtale kreditor til det. jeg ville nok betale på den aftale i et halvt år som et minimum inden jeg kontaktede kreditor eller havde betale en god del af beløbet af.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.