Nu har jeg altid hadet og foragtet e-boks for dens brugerfjendtlighed…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #89457
    ahkForfatter

    – men tragi-komikken har antaget nye højder nu hvor jeg, siden i går, ikke har kunnet logge på min netbank – jeg gætter på, på grund af dennes fjumren rundt i den verserende viruskrise – og således er jeg også afskåret fra de filer samme bank insisterer på at sende eksklusivt til min e-boks. Når jeg har brug for denne adgang er det fordi jeg i går oplevede problemer med betaling med VISA kort. Jeg forsøgte ikke mindre end syv gange i løbet af dagen, men min “adresse kunne ikke verificeres". Jeg ringede så til selskabet i USA for at høre om de kunne hjælpe mig i denne situation med et kort som aldrig før har givet problemer. De fortalte mig, at det kan skyldes at et stort bogstav er skrevet med lille, eller omvendt, eller at der mangler et punktum, komma, el.lign. Derfor er det at jeg har brug for at tjekke helt præcis hvordan den bank i hvilken jeg har mit VISA kort anfører min adresse for tiden, men dette er i skrivende stund umuligt. Jeg er så frustreret over denne latterlige inkompetence i bankerne, der synes at nå nye højder for hver dag der går!
    Mvh
    AHK

    #134082
    AnonymForfatter

    Grunden til du ikke kan bruge din netbank, er at der har været hacker angreb på danske netbanker, og de personer der ikke fik opdateret deres pc, som de fik besked på at gøre, har nu i de fleste tilfælde fået lukket netbanken. Der bliver sendt nye passwords og lign til kunderne, men de skal først rense deres computere helt, og køre nye antivirusprogrammer, samt opdatere deres computer. når det er gjort, kan man benytte de nye login oplysninger.

    Husk det er banken der hænger på tabet, hvis der hackes penge fra din konto, også derofr de lukker din konto, når den er usikker på om der er uautoriseret adgang til den.

    Det er PBS der har lukket den i fredags, hvorefter de kontaktede bankerne med problemet.

    #134084
    ahkForfatter

    Hej Nikolaj
    Jeg er faldet lidt ned igen, siden jeg skrev det vrede indlæg. Tak for dit svar. Jeg forstår dog godt alt dette, for det fremgår af min banks website. Men jeg hverken har eller har haft virus på min computer. Jeg har dog været vidne til at mit antivirusprogram har afværget et par virusangreb, ligesom jeg kan se en del aktivitet i programmets logfiler (så jeg må tro at programmet virker som det skal). Men egentlig inficeret har jeg ikke været – 7, 9, 13 – hvis jeg ellers tør stole på Norton. Min Windows-platform står, ligesom AV programmet, til automatisk opdatering, hvilket lader til at virke, da der kun i yderst sjældne tilfælde har været sikkerhedsopdateringer at hente, når jeg en gang imellem har tjekket manuelt. Kort: jeg er ikke, og har ikke været, i den målgruppe du beskriver (for så vidt som mit programmel taler sandt). Dog, det som virkelig fik mig op i det røde felt er den omstændighed at min adgang til de relevante filer i e-boks afhænger af min bank. Hvorfor er digital signatur ikke tilstrækkeligt til at læse disse ligegyldige bevægelsesoversigter, som jeg i øvrigt har søgt mig frabedt af banken, da jeg jo allerede har den information via min netbank? Men nej, banken skal pine død sende dem til min e-boks og spamme min inbox med meddelelser om, at nu er der nyheder fra banken i e-boksen. Ja, ak, det lader sig ikke nægte: jeg kan virkelig ikke fordrage e-boks! Og så har jeg end ikke sagt et ord om brugerfjendtligheden i det grafiske interface…
    Mvh
    AHK

    #134098
    AnonymForfatter

    Du kan da sagtens logge på e-boks med digital signatur.

    #134100
    AnonymForfatter

    Ja man kan godt komme ind i eboks, men man kan ikke læse breve banken har sendt uden at gå gennem sin netbank. Man kan læse alt andet.

    #134102
    ahkForfatter

    Ja, jeg kan logge ind, men jeg kan ikke læse de filer banken har sendt mig. For at læse dem, skal jeg logge ud igen og derpå logge ind ved først at vælge min bank. Go figure.
    Mvh
    AHK

    #134122
    AnonymForfatter

    Jeg kan kun sige, at i skal være glad for at bankerne har den sikkerhed de har angående virus angreb. Hvis alle bare gad og have et antivirus samt firewall program kørende, samt opdaterer deres programmer og deres styresystem, så var de forskånet for alt det bøvl det medføre når de bliver angrebet.Jeg forstår ikke at mand har alarmsystemer på sin bolig og bil men på ens pc er man helt kold.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.