Låneomlægning – råd

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Niels GForfatter
    Indlæg
  • #89444
    Niels GForfatter

    Fin site I har her !

    Jeg ville gerne have lidt råd omkring låneomlægning – om jeg skal eller ej. årsagen er, at jeg gerne vil ned i den månedlige ydelse i en kortere tid – 1 til 2 år, med mulighed for evt at betale af på hovedstolen, løbende eller som opsparing over tid

    Jeg har kigget på en del lånetyper og er noget fristet af, at tage et afdragsfrit lån evt F1 eller F3. Har ingen ønsker om at sælge de næste 2-3 år alligevel. Jeg kan ikke udnytte rentefradraget alligevel (opsparet).

    Har også set på F1 € lån – en oplagt mulighed – eller…

    Idag har jeg et Nykredit lån 1.8 Mio – vurdering 2.3 Mio, 5% fast forrentet med 25,25 år tilbage, Admbidrag på 0.5252, på restgæld.

    Hvad gør man lige her ?

    Mvh

    Niels

    #133916
    thsvForfatter

    Jeg ville omlægge til F3 afdragsfri i dit tilfælde.
    F3 for at låse renten i 3 år, afdragsfri, ja lavere ydelse.
    1,8 mill. til 3,55% i rente + bidrag koster lidt under 74.000 årligt.
    Eller ca. 49.200 kr netto efter skat.
    Kan formentlig tilbydes som en slags klippekortordning, hvor de afdragsfri perioder kan flyttes.

    #133920
    Niels GForfatter

    Tak for hurtig respons til mig – hvordan er din erfaring med €-lån evt som F3, virker tillokkende – noget man skal holde sig fra eller ?

    #133922
    Niels GForfatter

    UPS – kan du oplyse hvilket realkredit institut du har anvendt ?

    1000 tak

    #133930
    thsvForfatter

    Til oplysningen om rentesatsen: RDs prisliste, link på deres forside.

    Ville kun vælge Euro-lån som F1, da renten ellers bliver for høj.

    Ideen i F3-lånet er den lave rente i 3 år.

    Og samtidigt er der jo nok en lille kursgevinst ved at konvertere fra 5%, men ikke stor.

    Tror du på, at 4% 30 år åbner, skal du vælge F1-lån, da kursrisikoen ved dette er mindre end F3.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.