Investering

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89425
    AnonymForfatter

    Hej til jer alle!

    Jeg har et spørgsmål om hvor det er bedst at investere mine penge, samt omkring betaling af skat af fremtidige intjeninger.

    Jeg har får om 1 måneds tid mellem 1.5-2.0 millioner kroner mellem hænderne, hvor ville i mene det er bedst at placere disse? Jeg har talt med min bank der mener jeg skal sætte dem ind på en høj rente konto på 6.50% – Dette synes jeg bar ikke lyder af meget?

    Og hvordan ser det ud mht. at betale SKAT af disse renter?

    Mange tak til alle!

    #133772
    LMAForfatter

    Du er nødt til og komme med lidt ekstra info.

    Din alder?
    Din investeringshorisont? (og erfaring?)
    Din jobsituation, studerende, pensionist, arbejdstager?
    Din årsindkomst – bund eller mellem/topskat?

    #133790
    AnonymForfatter

    Jeg vil da gerne vide hvilken bank der kan give dig 6,5%i rente og hvor lang er bindingen?
    Hvis det var mig ville jeg placere dem i indlån eller obligationer og vente med at lave mere risikofyldte investeringer som aktier

    #133800
    AnonymForfatter

    Hvis du har en fornuftig lønindkomst ville jeg overveje at oprette anpartsselskab og indskyde dine 1,5 – 2,0 mio. Selskabsloven ændres temmlig sikkert i 02/2009 med virkning pr. 01/2010, men en del forenklinger. Selskabsskatten er kun 25% og beholder du dine aktier i mindst tre år er gevinsten skattefri. Med et ApS bestemmer du selv hvor meget trækker ud fx. for at undgå topskat.

    Se fx: “Spar skat gennem dit eget ApS": http://www.penge.dk/cm/1.2223

    #133802
    AnonymForfatter

    En person er skattepligtig af en gevinst på salg af aktier uanset ejertid.

    #133806
    AnonymForfatter

    Ja – en person er, men det er et selskab ikke (fx et ApS) – og lader man investeringen blive i selskabet: “aktieavancer i selskabet er skattefrie efter mere end tre års ejertid": http://www.penge.dk/cm/1.2222?page=2 Dermed kan man bruge selskabet til at akkummulere summen hurtigere end ved at investere summen som privat person – og så kan man selv styre, hvor meget man vil “hive" ud til sig selv mht. gældende skattesatser.

    Ovenstående er en mulighed, hvis der en del år til, at du går på pension.

    #133864
    AnonymForfatter

    Tak for alle der har svaret!

    Jeg vil forsøge at svare lidt på jeres spørgsmål.

    Jeg er 26 år gammel, er villig til at investere pengene i 3-5 år, jeg har ikke den store erfaring mht investeringer. Jeg har fast job med en årlig løn på ca. 450.000kroner.

    Mht hvilken bank der vil give 6.50%, kan jeg ikke sige pt. Da jeg har givet min rådgiver et løfte om ikke at skrive det herinde. Jeg kan dog nævne det er en større bank, på sjælland.

    Klaus K, tak for dit input mht. et ApS selskab, jeg vil prøve at se nærmere på denne mulighed.

    Ellers andre forslag?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.