Kan forældre forbyde bedsteforældre,at lave børneopsparing

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89420
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne høre om der er nogen der kan svarer mig på, om “Bedsteforældre" kan forbydes,af forældrene, at oprette en børneopsparing til deres barnebarn?

    #133716
    NultopskatForfatter

    Der kan kun oprettes en konto pr. barn, så svaret må jo være JA…

    #133732
    AnonymForfatter

    Nu er der også en opsparing som hedder en “børnebørnsopsparing" og oprettes af bedsteforældrene.

    #133736
    HalliHalloForfatter

    Da bedsteforældre og andre ikke kan oprette en konto i barnets navn uden accept fra forældrene i form af en fuldmagt eller lignende er svaret ja.

    Nu kan der jo også oprettes andre konti end den gamle børneopsparingskonto hvor man tidligere kunne fratrække indtil 3000 kr. på selvangivelse om året, og alt i alt 24.000 kr.

    F.eks kan der jo oprettes en almindelig konto med depot, hvorfra der kan handles aktier eller obligationer, hvilket sikkert vil give mere i forrentning end en almindelig indlånskonto på sigt.

    #133764
    AnonymForfatter

    Vi taler om 2 opsparinger – en “BØRNEBØRNSOPSPARING", som bedsteforældrene kan oprette, kræver ikke forældrenes accept – jeg kunne blot oprette for mine børnebørn. Jeg kan IKKE trække de indsatte beløb fra i skat og kan indbetale pr. år kr. 20.000 eller ialt kr. 200.000 excl. renter pr. barnebarn i bindingsperioden.

    Reglerne for den almindelige børneopsparing er jeg ikke bekendt med.

    #164234
    AnonymForfatter

    Alle kan etablere en børneopsparing på professionel børneopsparing. Her går det ikke under reglen at kun 1 børneopsparing på etableres. Se nærmere på http://www.borneopsparing.dk

    #164240
    KrisserForfatter

    Endnu en reklame fra firmaet, som ikke offentligt ønsker at svare på simple spørgsmål, som direktøren selv omtaler som saglige og relevante.

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=B%F8rneopsparing&id=5029

    #164242
    AnonymForfatter

    Skægt at det samme firma som tilbyder “professionel" børneopsparing også tilbyder coaching.
    http://www.logicmindscoaching.dk/
    ´
    Det er en sjældent set kombination.

    Man kan på børneopsparingshjemmesiden se at man kan stifte en “børneopsparingsfond". Det koster 7.500 kr. og herefter skal man betale 1.000 kr. i årligt gebyr. Det lyder som ren fup og fidus.

    #164378
    AnonymForfatter

    Hvorfor alle de problemer, vi oprettede en konto i børnebørnenes navne i forældrenes bank på bedste junior bankvilkår/renter.

    I stedet for at bruge en lille formue til legetøj o.l. til fødselsdage og jul, sætter vi x antal kroner ind, og så kan forældrene enten lade dem stå eller bruge dem til større anskaffelse – det har farforældrene så også fundet ud af er smart, altså på samme konti.

    Vi sparer os selv for mange frustrationer – vi kender ikke ungernes størrelse, smag og/eller hvad de mangler/ønsker sig, de kan i forvejen åbne en BR legetøjsbutik selv – og der er ikke spild af penge!

    Jeg må sige alle er glade, og vi behøver ikke at ræse rundt for at finde på noget, især ikke hvis tingene skal byttes, og man bor langt fra hinanden, er det en ideel løsning i hvertfald for os.

    Skattefradraget er vi ligeglade med, det handlen vel om, at få det mest mulige brugeligt ud at gaverne eller?

    #164386
    testForfatter

    Du har synes jeg valgt en yderste fornuftig løsning. Jeg mener stadig væk det er forkert at bedsteforældre oprettet en egentlige børnopsparing altså den type med de skattefri renter

    #229844
    Pia Hartvig Nielsen Forfatter

    Kan man lave en bedsteforældre konto uden at vide barnets navn Hun er nemlig ikke døbt endnu og vi må ikke vide navnet

    #229846
    Pia Hartvig Nielsen Forfatter

    Jeg vil lige høre kan man lave en bedsteforældre konto når man ikke ved hvad barnet skal hedde hun er ikke døbt endnu

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.