fornuftig investering ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89419
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg har en lille formue på 300.000 kr, som indtil nu har stået på en opsparingskonto med variabel rente, og det bliver den jo ikke så meget større af.
    Nu overvejer jeg at placere dem således, 1/3 i obligationer, 1/3 i aktier og 1/3 på opsparingskontoen.Min tidshorisont er ca. 5-7 år.
    Mit håb er, at jeg kunne være heldig at tjene lidt på aktierne, men jeg er ikke den store chancerytter.
    Jeg har ikke større indsigt i den slags ting, og ville blive glad for at høre, andres vurdering.
    Lyder det rimelig fornuftigt eller er det helt ude i hampen ?
    Jeg har selvfølgelig talt med min bankrådgiver om det, og han synes det lyder fornuftigt….men han varetagr jo også bankens interesser 🙂
    venlig hilsen fru fifi

    #133664
    AnonymForfatter

    Mit råd ville være at få dem ind på en fast indlånsrente (for tiden kan du få5-5.5%)så løber du ingen risiko.

    #133670
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg ville lade de 25 banker (se mybanker hjemmeside) se hvem der giver dig mest. accepter ikke under 5,5% Invester måske 50.000 i de gode solide aktier. mvh Mette

    #133680
    AnonymForfatter

    Jeg har forhandlet mig til et månedlig TIDSINDSKUD til 6,67% rente Jeg fortæller ikke hvilken Bank !

    PS ! Jeg har hverken aktier, obligationer, investbeviser eller andet “stads" og da slet ingen gæld. Mit hus og bil er betalt kontant 🙂

    Bankdirektøren der sidder forest ude i banklokalet “bukker og skraber" når jeg ankommer !

    #133690
    AnonymForfatter

    Helt ærlig hvad vil du med dit indlæg?kunne det ikke tænkes at den bank du har var lidt interesseret i, at få nogle flere indskydere i sin bank? er dit indlæg bare for at blære dig ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.