Skifte bank når man har gæld men står til at arve?

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Indlæg
  • #133256
    AnonymForfatter

    Ha ha… Lægen er jo ansat hos kommunen!

    #133260
    HalliHalloForfatter

    Nej, det skal være en praktiserende speciallæge eller en fra sygehuset, der ikke er ansat af kommunen. De har også en ansat eller låner en, hvis de har behov for lægelig bistand.

    #133270
    AnonymForfatter

    Hvor har du dog travt igen, HalliHallo (Smiler og tænker på de to tråde, som HalliHallo har oprettet)

    mvh merzonz (Stadig gældfri, og UDE af RKI) Og DU?

    #133322
    testForfatter

    svært at få flex job og kun flex job hvis man er på invalide pension?

    nej da slet ikke eller rettere min kone fik helt uden problemer flex ydelse.Hun gik fra et fuldtidsjob ned i tid med næste fuld kompensation fordi hun med den kronisk sygdom hun har ikke kan klare mere. Jeg synes virkeligt det var let og flot at leve i et land der er så rigt. Med givet jeg har kun hende som eksemple

    Så selv om jeg brokker mig over skatte modtager jeg en del retur 🙂

    #133346
    HalliHalloForfatter

    En førtids/invalidepensionist kan da aldrig visiteres til et fleksjob medmindre det individuelt aftales med kommunen og opgiver sin pension, hvis han mener han igen kan arbejde nogle timer om ugen. Tror dog ikke kommunerne er meget for det, og hvis han pludselig bliver arbejdsløs, så får han kun ledighedsydelse og den er da vist noget dårligere end invalidepensionen.

    Han kan derimod uden videre indstilles til et skånejob, men det noget helt andet.

    #133368
    AnonymForfatter

    Min egen læge har villet henvise mig til smerteklinik, men efter det helvede jeg har gennemgået med genoptræning efter operationen, er jeg hunderæd for læger/sygehuse.
    Bare jeg tænker på hvide kitler…

    Jeg har spurgt min læge om jeg ikke kunne få akkupunttur mod smerterne i stedet for pillerne, da der er nogle bivirkninger, som jeg gerne ville være foruden. Det sagde min læge at jeg ikke kunne… Hmmm, Hvad gør man så? Selvmedicinering?

    Jeg har været hos en hjernevrider, (offentlig) og jeg fortalte ham sandheden. Det værste for mig er…, at jeg ikke kan lave hvad jeg er bedst til, og tjene mine egne penge. At knokle som tjener og bartender som tidligere. Eller arbejde på fabrik, for den sags skyld, (noget jeg også har gjort tidligere) I brevet som han sendte til kommunen stod der, at jeg ikke er syg, men nedtrykt.

    Jeg har gjort hvad jeg kan for at finde et arbejde, som jeg kunne udføre hjemme. (Jo mindre jeg belaster mit knæ desto færre smerter har jeg). Jeg leder stadigvæk, da selv en mindsteløn er meget mere end kontanthjælp. Det er desværre ikke mig selv, men mit knæ der hersker over mig. Mit knæ bestemmer, ALT!

    Dvs. Mit knæ bestemmer, hvornår jeg står op, hvor længe jeg sover, osv…

    Hmmm, God til EDB? Jeg skriver kun nogenlunde pænt, når jeg skriver…, meget langsomt, da jeg har svært ved at koncentrere mig? Måske fordi, der konstant er noget der tager min koncentration? Jeg skal lige strække mit ben ud…, (sorry, det spænder, og lidt mere til…)

    Jeg skal nok selv komme væk fra kontanthjælpen. Jeg beder ikke om hjælp til det længere, da jeg ikke vil bede nogen om noget. (Hmmm, hvoffor blive ved med at tikke om hjælp hos kommunen?) Det er håbløst, jeg har forlængst opgivet, at få et skånejob………… Hmmm, selvstændig hjemme i min gamle, men billige lejlighed? Jeg undersøger alle muligheder. FØR jeg tager en beslutning.

    Hmmm… Jeg kunne jo komme til at tjene så mange penge, at jeg kunne tage til…???? Dr. Steadman Colorado USA. Gæt hvad han er berømt for.

    mvh merzonz (Sparer op til?)

    #133388
    HalliHalloForfatter

    Det er da noget frygteligt noget med det knæ, men håber det snart bliver bedre for dig.

    Glæder mig endvidere at læse at du – trods dine mange genvordigheder – ser optimistisk på fremtiden og tilværelsen i al almindelighed.

    Det er nemlig sådan nogen som dig vi har brug for her i samfundet!

    #133442
    AnonymForfatter

    for at besvare det oprindelige spørgsmål så tror jeg ikke du får held med at finde en bank der vil overtage en usikret gæld på 90k med dine indtægtsforhold

    #133444
    AnonymForfatter

    Nu er der jo ikke så vanvittig stor forskel på
    kontant hjælp og på mindste løn.
    Min samlever får udbetalt 9000 kr i kontant hjælp,
    jeg får ved 125 kr/t udbetalt 12000 kr.
    Mindste løn er vel 95 kr i vore dage, svarende til hva,
    10000 udbetalt om måneden. (begge ved alm fradrag ca 4000 kr).

    Men ved ikke med jer, hvad i ellers får i kontanthjælp, men skulle da gerne være ca det samme.

    (Ikke noget svar blot en opgørelse over penge. brug det eller lad være.)

    #134724
    AnonymForfatter

    Det med banken ved jeg ikke,kommer vel an på hvordan Jeres forhold til hinanden er.Men kontanthjælp kan man vel ikke have krav på hvis man har penge.Så den ryger selvfølgelig når arven går ind.Nu skal vi vel ikke til at opfatte begrebet hjælp som noget man kan besæktige sig med.

    #134726
    AnonymForfatter

    undskyld der sku stå beskæftige

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.