Hvordan finder man en god bank?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Janus007 (2)Forfatter
    Indlæg
  • #89343
    Janus007 (2)Forfatter

    Hvor finder man en god bank som forstår, at kunden er til for dem og ikke omvendt.

    Jeg har brug for en venlig bankrådgiver som jeg ikke skal skrabe og bukke for, jeg sætter pris på god kommunikation og forståelse for min økonomi. Jeg gider ikke alenlange forklaringer og tak-parodier blot for at låne 10.000 en enkelt gang om året og så tilbage betale på 2. mdr. Jeg gider heller underlige og bedrevidende kommentarer omkring hvormeget min bil bør koste når enhver abe kan regne ud jeg stadig har 10.000 kr til overs i budgettet eller igen kommentarer om hvor jeg bør placere mine investeringer – er det mon så svært at finde en “sand" bank som i gamle dage.

    Der ryger ca. 25K om på min konto pr. måned, det mindste man kan forvente er vel en smule kundeservice.

    #132744
    AnonymForfatter

    Bor du i Ebberød eller måske på gården ved siden af?? For så kan jeg til enhver tid anbefale Ebberød Bank.

    Jeg tror at indlånsrenten er på 8%, mens udlånsrenten kun er 4%.

    #132752
    Janus007 (2)Forfatter

    Nej jeg bor på Amager, du troede måske vi var naboer?

    PS: og tak for de lune ord der 100% sikkert bidrager til en fornuftig debat.

    #132758
    AnonymForfatter

    Godt du tager det med humor, jeg var lidt bange for at du ville tage det ilde op.

    Amager er da også en dejlig ø – da jeg var yngre boede jeg derude og kørte også taxa i Amagerbilen for at tjene lidt ekstra. Så den ø kender jeg ud og ind.

    Mange der bor på Amager har ellers Amagerbanken som deres foretrukne bankforbindelse, men den er vist på fallittens rand i øjeblikket – måske den lige klarer skærene. Men kun hvis den får del i pengene fra Bankpakke II og det er der vist lidt tvivl om p.t. Eller rettere der er ingen der ved noget eksakt endnu.

    #132762
    Tommy Beck KobberoeForfatter

    Hej Janus.
    Hvis du kan undvære at skulle se din bankrådgiver i øjnene og i det hele taget ikke har brug for at besøge en bank fysisk, kan jeg klart anbefale basisbank.dk. Jeg har haft banken i 7-8 år, og har kun haft minimalt bøvl, da en uheldig medarbejder overførte penge fra en forkert – min – konto. Jeg har efter 3 år i udlandet netop brugt dem til bil- og boliglån, uden problemer. Man har ikke en fast rådgiver i det daglige, men handler det om større ting som førnævnte, “snakker" man som regel med den samme person. Ellers foregår alt via mail og netbank. Du kan selv se her på siden, at de har nogle attraktive renter, og minimale gebyrer. Og NEJ, inden nogle bedrevidende debattører mistænker mig for at have interesser i banken – jeg har kun interesse i at udbrede kendskabet til en rigtig god bank, som giver god value for money

    #132772
    thsvForfatter

    Lyder som en lidt for emsig bankrådgiver.
    Skift til Eikbank, giver automatisk kassekredit på 10.000 kr. evt. mere.
    Spørger ikke hvad du skal bruge pengene til, og har billigere gebyrer.

    Er lånedelen (billigere kassekredit) det vigtigste er Danske Bank 24/7 vel et alternativ.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.