Hvor placeres 500.000 kr bedst.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89339
    AnonymForfatter

    Hejsa.

    Jeg står med cirka 500.000 der skal placeres her medio jan. måned. Jeg er igang med udd. og skulle gerne afslutte udd. om 1½ år. Så inden da sker der ikke de store forandringer i mit liv. Bor til leje indtil videre, men vil nok gerne have mit eget, når udd. er færdig. Så en fornuftig investeringshorisont må vel være de cirka 1½ år. Jeg ser gerne jeg løbende for lidt afkast af pengene, så jeg ikke kun har su’en at gøre godt med. Alternativet er vel at der ikke er noget løbende afkast, og jeg så vælger ikke at binde alle pengene. Hvad er jeres bud på hvad der er mest fornuftigt lige nu?

    #132670
    NultopskatForfatter

    Lige nu og med 1½ års horisont obligationer…fordi renten forventes sænket, hvorved kursen vil stige og du samtidig får et løbende afkast..

    Havde din horisont været længere ville jeg foreslå aktier…Måske er aktier også bedre på kort sigt..men måske ikke..Det du skal gøre op er SKAL du bruge pengene om præcist 1½ år eller kunne du måske vente såfremt kursen var ugunstig..?

    #132672
    AnonymForfatter

    Jeg ville sætte en del af pengene i obligationer, og den anden del på en højrentekonto.
    Aktier ville jeg ikke røre ved, hvis jeg var dig. Hvoffor gamble?

    #132704
    AnonymForfatter

    Men er det så korte obligationer der udløber om de der 1½ år, eller hvad vi snakker om ?

    #132706
    AnonymForfatter

    Hvorfor bruger du ikke den bank der giver mest i rente. Du kan for tiden få 5-6% på en indlånskonto. Gå ind på Mybanker.biz og se hvem der byder mest. Jeg ville ikke købe aktier med den tidshorisont.

    #133220
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke den store haj i aktier/forex men overvejere selv at sætte lidt penge, $10.000, i valuta. Læs evt. mere her:
    Link fjernet af administrator

    #133226
    AnonymForfatter

    Det er selvfølgelig noget med høj risiko, men også med MEGET højt afkast.

    Er der nogle der har erfaring med dette?

    #133232
    AnonymForfatter

    Ja det har jeg. Jeg sidder til dagligt og handler privat med valuta. Og jeg kan sige afkastet kommer ikke let til en.

    #133236
    AnonymForfatter

    Nej det er jeg klar over. Og det er også noget man skal følge med i hele tiden. Det er derfor jeg havde tænkt mig at bruge en ‘broker’ i USA til at gøre det arbejde, så det eneste jeg skal gøre er at investere penge.

    Og som jeg ser det, skulle det være rimeligt sikkert mht. at der ikke sidder en i USA og løber med mine penge. Han kan selvfølgelig have dårlige handler, og derved miste penge, men så får han jo ingen profit.

    Det kan godt være jeg er naiv på det område, så høre gerne om der er andre der har erfaring.

    #133240
    AnonymForfatter

    Skulle det så være som en fond eller broker som sidder med dine penge? Har du ikke et link til sådan en broker, da jeg ikke kender til den form.

    #133246
    AnonymForfatter

    Jeg opretter selv en account hos FXCM.com og bruger så Link fjernet af administrator som broker. Dvs. de får adgang til at handle for mine penge.. MEN de kan IKKE hæve penge fra min konto, ud over deres fee (25%) af overskudet. og KUN det kan de hæve.. Alt det har Link fjernet af administrator en rigtig god sikkerhed for, som jeg har kunne læse mig til, på deres hjemme side.

    #133264
    AnonymForfatter

    Kender godt til Link fjernet af administrator, men Link fjernet af administrator vil jeg ikke stole på. En hurtig søgning på google giver ikke meget information eller andre erfaringer med dem. Deres hjemmeside ligger noget der er fra midt 90’erne, samt de bruger en yahoo mail. Mine alarmklokker blinker.

    Hvis jeg var dig, ville jeg vente, indtil der kom nogle anmeldelser af siden

    #134096
    AnonymForfatter

    Hejsa, nu er den højeste rente i bankerne 4,75% og det er jo ikke så meget. Så det er obligationer jeg skal ud i så? Hvad ville der ske, ved at købe lange 7% obligationer. Så er jeg sikret en høj rente i mange år frem. Er der stor risiko for at kursen er skidt, hvis jeg kommer til at skulle bruge pengene om nogle år. Og hvis det er tror i så der er risiko for at renten stiger til mere end de 7% jeg jo så vil få på mine obligationer.

    #134146
    thsvForfatter

    Der er en risiko ved 7% konverterbare obligationer.
    Når kursen på disse “kun" er 101,5 skyldes det risikoen for, at låntager indfrier sit lån (til kurs 100), så du får et kursfald.
    Jeg ville nok købe 6% obligationer til under kurs 100 istedet.

    #134148
    AnonymForfatter

    Ok, men hvis jeg nu skal bruge pengene om 1½ til at købe bolig. Er det så ikke bedre hvis jeg står med pengene i kontanter der, så jeg ikke skal ud og sælge mine obligationer på det tidspunkt?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.