Skifte bank for bendre indlånsrente

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89328
    AnonymForfatter

    Jeg er kunde i Danske Bank og har også mit realkreditlån og pantebrev gennem Danske Bank. Har ikke gæld eller konti andre steder.

    Bruttoløn ca. 450.000 kr. – rådighedsbeløb hver måned ca. 8.000
    Lønkonto med indestående 12.000 kr. – rente 0.375%
    Har indlånskonto med indestående på 25.000 kr. – nuværende rente 2%. Vil ikke binde pengene men gerne kunne hæve til enhver tid.

    Danske bank har her i juleferien afvist at give mig en større rente på min indlånskonto. De har henvist til deres netopsparingskonto, hvor minimumsindskuddet er 40.000 kr. – så mange penge har jeg ikke pt.

    Læser så meget om at man bør kunne få en højere rente på sit indlån? Renter på 5% er nævnt flere steder. Burde jeg ikke kunne få det?

    Hvad gør jeg rent praktisk? Ville egentlig gerne blive hos Danske Bank men gider heller ikke spises af med en dårlig rente. Er løsningen at søge tilbud hos andre banker og så at smide dem i hovedet hos Danske Bank i håbet om at de så er til at forhandle med?

    Hvad gør I andre?

    #132552
    AnonymForfatter

    prøv at regne på hvad forskellen i indlånsrente betyder for dig i kroner og ører hvis du i gennemsnit har 12.000 kr. stående over et år på din lønkonto.

    forskellen på 5% i rente (som ikke hænger på træerne på anfordringskonto efterhånden) og 0,375% er 555 kr. brutto om året – spørgsmålet er om du ikke allerede har brugt mere krudt på sagen end den kan bære.. og om det er værd at skifte bank for tvivler jeg på – specielt fordi du efter eget udsagn “helst vil blive i DB"…

    #132560
    TASARAForfatter

    Du behøver jo ikke at droppe DDB, men blot finde en bank der giver en bedre forrentning af dit indskud. Det har jeg gjort, da Nordea ikke ville forrente mit indskud med konkurrencedygtige renter selvom jeg var fordel+ kunde.

    Derfor fik jeg oprettet et par konti i nogle andre banker og flyttede pengene til disse.
    Det har i hverfald givet mig 1.5 – 2 % bedre renter. At oprette konto i andre banker er nemt og hurtigt og hvis den pågældende konto kommer med netbank kan du nemt og hurtigt flytte pengene rundt.

    Så det er bare med at finde en bank der giver bedre vilkår.
    Vær dog opmærksom på specielle vilkår for de pågældende konti og rentesatser. Der kan eksempelvis være begrænsninger på hvornår du kan indskyde penge samt hæve penge og nogle konti kan også have trapperenter, så det kun er beløb over et vis grænse der giver de højere renter.

    Brug evt. Mybanker siden til at finde banker med bedre tilbud en DDB.
    Selv bruger jeg p.t. FIH Erhvervsbank, men de kræver så vidt jeg husker et indskud på mindst 50.000 kr.

    #132562
    thsvForfatter

    Er selv forhenværende Danske Bank-kunde!
    Det er ikke deres renter, jeg var utilfreds med, men alle deres gebyrer, fik os til at skifte til Skandiabanken, da vi flyttede for 4 år siden.

    5% kan du vist ikke få nogen steder mere, medmindre at din opsparing er bundet i mindst 3 måneder eller mere.

    Lyder som om du skulle prøve BRF bank, der tilbyder 4,75% på deres højrentekonto uden binding:
    http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/loenkonto/

    Kontoen kan osse fungere som lønkonto, så du ikke behøver at have en speciel opsparingskonto:
    http://www.brf.dk/412568B30049A81F/alldocs/DOChojrente_micro#cmpid=_bn_lille_hoejrentenov2008

    #132572
    AnonymForfatter

    Jeg er p.t. kunde i EIK-bank, som tidligere hed Skandiabanken.

    Til det THSV siger om Danske Bank, vil jeg lige påpege, at Danske Bank faktisk er blevet meget billigere med gebyrerne, gennem gebyrfri hverdag og deres pakkeløsninger som 24-7.

    Det er faktisk blevet udregnet at Danske bank, set over et helt livsforløb, nu er en af de aller billigste banker (hvilket bestemt ikke var tilfældet for 5 år siden).

    Omvendt er Skandiabanken, siden EIK-bank overtog, blevet temmelig “fucket up", undskyld sproget. Marginerne er blevet hævet, gebyrerne er steget, låneprovisioner etc. er sat i vejret, spændende på boliglån i forhold til nationalbankens udlånsrente er tordnet op, og priserne på en lang række andre produkter er blevet sat op. Bare som eksempel kan jeg nævne at det før var gratis at hæve på visa i udlandske automater, hvilket nu koster penge. Tilsvarende er det blevet dyrere på flere andre områder.

    Samlet set er jeg nu så utilfreds med EIK-bank, at jeg i løbet af 2009 planlægger at skifte tilbage til Danske Bank.

    Jeg gider ikke EIK-bank mere!

    #132666
    AnonymForfatter

    Til general Prier. Jeg vil ikke genere dit indlæg men blot sige
    at hvis du bruger Eik bank på den rigtige måde, så mener jeg ikke der er nogle der kan
    klare en sammenligning.

    #132686
    AnonymForfatter

    Det kan jeg godt tilslutte mig…men de nye ejere vil jo tjene penge så jeg bliver nu ramt af er 30 kr.’s gebyret på hævning i udlandet. Og det er et sølle plaster på såret at visagebyret blev afskaffet da 30 kr.’s gebyret blev indført – det rækker kun til fem hævninger.

    #132698
    AnonymForfatter

    Jeg er også bare pisse træt af Eikbank. De sagde overtagelsen ikke ville indebærer ændringer.

    Ved at læse diverse indlæg på mybankers debatforum får jeg det indtryk et vi ikke er de eneste der er utilfredse eikbank og deres ekstrem dårlige behandling af gamle skandiabank kunder.

    Det jeg ikke forstår er at alle de kunder de overtog fra skandiabanken er “gode" kunder med meget lave belåningsprocenter(ellers blev man ikke godkendt til lån). Med andre ord er risikoen for at gamle skandiabank kunder ikke betaler deres rente og afdrag faktisk lig nul.

    Gamle skandiabank kunder er altså er risikofri indtægt for Eikbank!!!!!!

    Årsagen til Eikbank fuldstændig vanvittig behandling af gode kunder skyldes formentlig en ekstrem mangel på likviditet. Tror Eikbank kommer til fortyde det, når de “gode" kunder forsvinder.

    Hvad mon Nordea og Danske bank tilbyder i boligprioritets lån til kunder der kun behøver at finansiere 10-40 % af boligens værdi?

    Jeg savner sku Skandiabanken

    Eikbank forbered jer på at jeres fremtidige regnskab skal indeholde en væsentlig større sum under “hensatte forpligtelser", da jeres kundesegment i løbet af meget få år vil være væsentlig dårligere stillet økonomisk.

    #132700
    AnonymForfatter

    Jeg vil dog mene at EIK-Bank stadig er en af de bedste og billigste internetbanker.

    Alle vidste jo at Skandiabanken stort set ikke tjente nogen penge siden de købte den af DinBank/Kommunernes Pensionsselkab, så at der ville komme en prisforhøjelse på et tidspunkt kan vel ikke komme bag på nogen. Ikke mig i hvertfald!

    Jeg syntes det er en stor fordel at man ikke betaler depotgebyrer i banken eller VP-gebyrer og er billige at handle værdipapirer i. Men hvis de rører ved det også, så vil jeg da nok også overveje endnu engang. Men det tror jeg ikke de tør!!

    #132712
    AnonymForfatter

    hvordan sker det at alle tråde bliver drejet over på Eik Bank og hvor meget bedre det var da det hed SkandiaBanken?

    #132722
    AnonymForfatter

    Ja, eller de utallige indlæg om dem der ønsker at forlade Den danske Bank, da de finder den alt for dyr. Dette uagtet at den er kåret som en af de billigste banker.

    Men hvis man i øvrigt er utilfreds med sin bank, så flytter man jo bare, hvor svært kan det være? I stedet for at køre i samme rille herinde hele tiden!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.