Renten sættes ned på torsdag eller fredag

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89326
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg ved ikke om dette er nogen nyhed, men jeg har talt med BRF Bank i dag og de siger samstemmende at renten sættes ned torsdag eller fredag i næste uge. Så hvis du har nogle penge der skal bindes til en høj rente er det altså et godt tip at gøre det inden da!

    Er det officiel information der er tilgængelig et eller andet sted eller er det insiderviden? De melder det i hvert fald meget utvetydigt ud når man taler med dem.

    Venligst
    Jens

    #132546
    AnonymForfatter

    Hej Jens H

    Rentenedsættelsen er ingen hemmelighed.

    På Nordeas netbanks velkomstside har i flere dage stået:

    “Nordea nedsætter 9. januar 2009 renten på udlån med 0,50%-point og renten på indlån med op til 0,50%-point.

    Du kan se mere på information på nordea.dk."

    Jeg ønsker alle et godt nytår og ser frem til mange gode debatter.

    #132548
    AnonymForfatter

    Pas på ikke at blande bankernes renteændringer sammen med Nationalbankens ditto.

    De nævnte tilfælde kan (uden at jeg har undersøgt det) sagtens være Nordea og BRF Banks reaktion på den renteændring Nationalbanken kom med FØR jul og altså ikke en “ny" renteændring.

    #132566
    thsvForfatter

    Ja, Danske bank og Eik bank sænker deres renter pr. 16. januar.

    Men det er da meget sandsynligt, at vi snart ser endnu en dansk rentenedsættelse, så spendet til EU ikke er så stort.

    #132692
    AnonymForfatter

    Skægt nok sænkede DB mit prioritetslån med 0,5% allerede den 19. december uden at de nævnte noget om det i deres pressemeddelelse 🙂 – men jeg havde nu også forventet en øjeblikkelig nedsættelse da mit lån er 100% variabelt med nationalbankens rente.

    #132714
    AnonymForfatter

    Jeg tror der kommer en rentesænkning fra Nationalbanken sidst i denne uge. Grunden hertil er den øgede valutareserve og det store rentespænd til Euro-landene.

    Du skal dog være opmærksom på at fastrentekonti/højrentekonti løbende ændres af bankerne, og en rentenedsættelse fra Nationalbanken er ikke ensbetydende med en direkte sænkning af fastrentekonti/højrentekonti. Kort sagt – en rentesænkning kommer ikke overraskende fra bankerne!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.