Råd søges

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89324
    AnonymForfatter

    Jeg har nu igennem de sidste to år søgt at nedbringe min gæld og opnå aftaler med mine kreditorer. Gælden stammer fra en tvangsauktion i 1993 og forbrugsgæld ( dummegæld ).

    Den oprindelige gæld var ca. 600.000 kr. og jeg har nu fået gælden ned til 338.000 kr. Og mangler 5 års betalinger med 8200 kr. pr. mdr. To af gældsposterne er ikke rentefrie , en på 94.000 kr.rente = 15 % pa. og en på 45.000 kr.rente = 5 % pa.
    Vi har en indtægt på min. 650.000 kr. om året ( 2008 = 820.000 kr. )

    Jeg kunne godt tænke mig om der var nogle der kunne fortælle mig/giv et bud på, om det vil være muligt at få min bank til at financere gælden i forbindelse med at vi købte et hus (på udsalg ) pga. de stagnerende priser.

    MVH
    JHN

    #132540
    AnonymForfatter

    Der er ikke noget, der hedder “udsalg" på huse. Der er kun markedsprisen. Du kan som bekendt få finansieret højst 80% via realkreditlån. Hvis du vil købe en bolig til 2 mio. “på udsalg", så skal du altså stadig selv diske op med 400.000. Da du allerede er nede med 338.000, så er du i minus med 738.000 i forhold til at kunne købe et hus.

    Som det er nu, tror jeg, at det bliver svært at finde en bank, der er villig til at starte med upantdækket udlån på 338.000 – trods indkomst.

    #132550
    AnonymForfatter

    Ja, du har nok ret. Det er bare om at komme ned i gæld og op med et plus på kontoen igen. Og ja udsalg hedder det nok ikke, men det lyder ret sjovt og sælgerne ( nogle ) er villige til at gå ret så langt ned i pris. Men tak for din respons

    MVH
    JHN

    #132568
    thsvForfatter

    Måske det er muligt, hvis du ikke er i RKI!
    Lyder jo som en fornuftig indkomst I har, så kan man finde et hus, der tvangssælges, hvor der er over 80% realkredit, kan I måske godkendes.
    Men læg et fornuftigt budget for jeres husholdning, så ved I jo selv, hvad I har råd til af husleje. Prøv for øvrigt om du ikke kan få afdraget det dyre lån til 15% i rente først!

    #132592
    AnonymForfatter

    Over 80% realkreditlån ? Mener du, hvis det sælges under vurderingen eller, hvordan?
    Nej, vi står heldigvis ikke i RKI mere og har helt styr på finanserne.

    MVH
    JHN

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.