Boliglån eller ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89314
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Vi har købt hus og skal bruge ca. 350 – 400.000 ud over realkreditlånet alt efter hvor meget vi vil ordne nu eller f.eks. spare op til og ordne senere.
    Er eksempelvis Danske Prioritet Plus eller Nykredits Friværdikonto noget for os?
    Kan ikke umiddelbart se fordelen ved et almindeligt boliglån på de 9%, som banken som udgangspunkt mener de skal have i øjeblikket.

    Mvh.
    jepser

    #132476
    AnonymForfatter

    De sidste penge er altid de dyreste….specielt dem der ligger ud over 80% af værdien af boligen

    Men det er jo altid et forsøg værd at høre diverse pengeinstitutter om hvad de kan tilbyde.

    #132570
    thsvForfatter

    Hvis I har frisket huset op, så det nu er beboet og i lyse farver, kan I jo få en vurdering af huset, det kan jo være, at en vurdering nu er højere end da I købte.
    Ellers må I jo vente og spare op til forbedringerne.
    400.000 lånt til 9 % koster 36.000 kr i renter eller ca. 2.000 kr efter skat pr. måned.
    Nogle gange kan man osse få en forhåndstilkendegivelse af et realkreditlån til forbedringer.

    #132586
    AnonymForfatter

    Tak skal I have.
    Tror ikke jeg havde formuleret mig rigtigt.

    Vi har lige købt til 2,7 mio.
    Har 150 – 200.000 og skal finansiere resten. Altså omkring 350 – 400.000 som boliglån.
    Det vi lurede på, var om vi skal gemme 50.000 af de 200.000 til f.eks. lidt maling og småting som manglende møbler, haveredskaber og hvad der ellers skal bruges. Og det tror jeg vi er nået frem til at vi gør i stedet for at rode med prioritetslån.

    Spørgsmålet er nu om der er nogle erfaringer med forhandling af banklån i disse tider og hvad resultatet er blevet? Vores nuværende bank (Danske Bank) har spillet ud med 9%.
    Dertil kommer selvfølgelig den varslede nedsættelse på 0,5 procentpoint d. 16. jan. i DBs tilfælde.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.