Bank etik

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86976
    AnonymForfatter

    I forbindelse med ansøgning om andelsboliglån, har jeg oplevet følgende:
    Via banken´s hjemmeside bad jeg om kontakt med henblik på andelsbolig lån.
    Blev herefter telefonisk kontaktet af banken som ville se på sagen og bad mig fremsende diverse dokumenter. Aftalte dokumenter blev få dage senere afsendt til banken.
    Gik så ud fra at jeg snart ville høre fra dem, men der går næsten 1 mdr. før jeg igen hører fra banken. De anmoder nu om mere dokumentation bl.a. vedtægter, regnskab samt referat fra andelsboligforeningens generalforsamling.
    Disse bliver afsendt næste dag, og igen forventer jeg at høre fra dem, det gør jeg også ca. 2 uger efter hvor de spørger om oplysninger vedr. bil tilskud selv om disse tilskud fremgår af tidligere fremsendt lønseddel. Jeg sender endnu en mail hvori jeg redegør for beskatning af dette.
    Da jeg endnu engang ikke hører fra banken forhører jeg mig via mail 11 dage senere om der mangler oplysninger samt hvornår vi kan forvente et svar på vores ansøgning. Denne mail forbliver ubesvaret hvorfor jeg efter 10 dage foretager en opringning til banken for at få et ca. tidspunkt.
    Her får jeg at vide at man lige skal drøfte ansøgningen endnu engang, og om jeg kan træffes på telefon senere på dagen, og ellers vil man maile afgørelsen til mig. Det skal dog vise at der går yderligere 3 dage inden afgørelsen ligger i min mail post.

    Alt i alt er der gået mere end 2 mdr. med ansøgningen, jeg har sendt de dokumenter banken har anmodet om, og dette er sket umiddelbart efter Deres henvendelse.

    Spørgsmålet er er banken´s hurtighed eller manglende på samme almindelig eller har jeg bare været uheldig, og kan det være rimeligt med en så lang behandling.

    #105112
    AnonymForfatter

    Du har været uheldig – idet jeg dog ikke skal afvise at ALLE kunder i den filial er uheldige.
    3-5 dage for et større lån til en ny kunde (3-5 timer for en eksisterende kunde) burde være nok.

    Du har været ude for en dårlig service (jeg ville ikke bruge ordet ‘etik’). Efterhånden har de fleste banker et veldefineret service-mål, fx “Emails besvares senest 2 bankdage efter modtagelsen". Så kan svaret selvfølgelig godt være “Vi skal bruge 5 år og en sommer før vi gider kigge på din ansøgning", men det kan du reagere overfor.

    Foreslår at du dropper DEN filial. Nu har du tjek på de nødvendige papirer, så dem samler du til den næste bank og indleder med ‘Hvad er jeres ekspeditionstid’.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.