bidragssats på realkreditlån

Viser 6 indlæg - 46 til 51 (af 51 i alt)
  • Indlæg
  • #152254
    AnonymForfatter

    Altså nu agerer du formentlig også indenfor en af de meget tabsramte brancher – nemlig branchen for Ejendomsinvesteringer.

    Bidragssatsen for den type udlån er fuldt ud berettiget, og står mål med de betydelige tab realkreditinstitutterne lider på denne type udlån.

    Du har ingen steder hvor du kan klage, og hvis du anlægger retssag, vil du tabe!

    #152306
    AnonymForfatter

    nej jeg er ikke ejendominvester det er en privat ejendom som jeg lejer ud til mit firma og jeg skylder ca 689000 kr på den ejendomsværdi i disse krisetider er vel ca 3milioner så det er ikke rimeligt og nogle der har forstand og magt burde gå til regeringen
    SNYDEKREDIT UNDSKYLD NYKREDIT BIDRAGSSATS PÅ 1,85 % er ikke rimeligt i forhold til omkostninger og ricisi

    #152314
    AnonymForfatter

    Hej Tommy
    Ja din bidragssats virker urimelig – uden at jeg dog kender dine lånedetaljer overhovedet.
    Jeg har som fritidslandmand også fået min bidragssats varslet forhøjet fra 0,7 til 0,9. Jeg har kørt en klagesag; men da låneaftalen desværre er utvetydig får jeg næppe noget ud af klagen. Jeg har udelukkende klaget fordi min forudsætning for 3 år tilbage for at vælge Nykredit var en forhandlet bidragssats som jeg blev lovet naturligvis ikke blot ville blive ændret uden at der var grund til det og som jeg derfor var tilfreds med. Og Nykredits grund til at forhøje bidragssatsen med næsten 30 % er finanskrisen, som altså ikke er et problem hos mig – eller hos mange andre. Det er kun Nykredits lemfældige udlånspolitik, som vi stabile låntagere nu skal betale for.
    Jeg mener at låneaftaler med indbygget ret til forhøjelse af bidragssats uden grund i låneforholdet er på kanten af aftalenjuraen. Men det er formodentlig en lovsikret ret, som blev tilføjet sidste gang realbanditterne var ude i tovene.
    Jeg har overvejet at gå til Kontant eller et af de andre forbrugerprogrammer for at få øjnene op i offentligheden. Vi kæmper hver især mod urimeligheden i den uindskrænkede ret til fastlæggelse af bidragssatsen. Men oddsene er ret dårlige for at få ændret noget. Men mon ikke en gang nøgtern fremlæggelse vil kunne få vore lovgivere til at gribe ind?
    Og selvfølgelig kan man skifte realbandit; men de har allesammen samme ret til fastlæggelse af bidragssats. Så en lånesagsomkostning på 20.000 kr eller mere vil efter min overbevisning være spildt.
    Mit fastforrentede, 30-årige lån vil koste mig ca. 100.000 kr mere i lånets løbetid. Blot med ét pennestrøg har realbanditten øget deres indtjening – lovligt!!

    #152414
    AnonymForfatter

    Syntes du ikke selv Hr. general, at det er smagløst at sidde og forsvare sin arbejdsgiver mod kritik der kommer på en alm. debatside, og så oven i købet hæve sin løn for det, iøvrigt en løn der er en omkostning som låntagerne så blot har at betale, fordi omkostningerne i kreditforeningen er stigende. Hvis du blot var i besiddelse af en smule moral, så var du jo holdt for længe siden.
    1.843 indlæg siden Aug. 2007 taler vist sit eget sprog. Jeg kunne forstå det hvis debatten handlede om en hobby, -så som brevduer eller frimærker, men der er da ingen ved sine fulde fem, der tror at man kan have bidragsydelser som hobby.
    Man kan med rette også sige, at din arbejdsgiver er ret naiv, og at det ikke er studenterhuen der klemmer, det her oser langt væk af selvretfærdiggørelse !!
    Det ville være en god ide, som en i et tidligere indlæg foreslog, nemlig at henvende sig til Kontant, eller et lignende proram, for derigennem at få sat fokus på, om ikke andet så den fremgangsmåde der benyttes her. Der er sikkert en tidligere medarbejder der gerne udtaler sig om den politik. ( er det ikke utroligt hvad man må udsættes for fordi der kan skrives anonymt.)Hvad har du tjent på disse indlæg? På hvor mange andre områder inden for kreditforeninger er du deltager i debatten? Hvor mange koleger har du med samme beskæftigelse?

    #152440
    AnonymForfatter

    Hej General P

    Synes du burde besvare KrisKris’s indlæg – da det er en ret alvorlig beskyldning.

    De venligste hilsner fra Hannibal

    #152476
    AnonymForfatter

    Jeg skal da gerne besvare kriskris gennemført forvrøvlede og injurierende kritik af min person.

    Som jeg har fremhævet efterhånden et utal af gange, så er jeg stadig ikke ansat indenfor den finansielle sektor, lige som jeg aldrig nogensinde har været det.

Viser 6 indlæg - 46 til 51 (af 51 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.