Tab ved omlægning pga. forkert rådgivning

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89281
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Jeg har lige omlagt mine lån så jeg nu kun har et stort realkreditlån.

    I forbindelse med min omlægning planlægges realkreditlånet så stort så der skal genereres et overskud på 250.000,- til dækning af andre lån, dvs. alle omkostninger skal være dækket og overskuddet skal udbetales.

    Nu er omlægningen så færdig og jeg har fået 222.000,- udbetalt, hvorefter banken lige har taget 25.000,- til låneomlægnings omkostninger.

    Dvs. mit aftalte overskud er på under 197.000,- og ikke 250.000,- som aftalt og nu løber regnestykket ikke rundt og incitamentet for omlægningen er helt bortfaldet.

    Hvad gør jeg?

    Jeg vil helst gerne have “handelen" annulleret omkostningsfrit da banken jo ikke har leveret den “vare" vi har aftalt men hvilke muligheder har jeg evt. ellers?

    #132082
    thsvForfatter

    Nu skriver du ikke så forfærdeligt meget om, hvordan de ca. 50.000 kr er forsvundet.

    Hvis det er banken, der har lavet en regnefejl, eller glemt at oplyse nogle gebyrer, så hænger de på de omkostninger, der er ved at dit lån skal forhøjes!
    Er det derimod pga. de stigende kurser, at det har været dyrere at infdri de gamle lån, jå så hænger du selv på risikoen, mon ikke banken tilrådede en kurssikring i samtalen.
    Nu ved jeg ikke hvordan jeres husøkonomi er, men tal med banken om det, stille og roligt, og I kan måske finde en løsning, f.eks. en boligprioritet eller kassekredit til de manglende 50.000, begge dele koster jo ikke de store basører i oprettelse, og mon ikke banken kan tilbyde en fornuftig rente i dette tilfælde.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.