Hvor er det bedst at oprette ratepension – pensionselskab eller bank?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89273
    AnonymForfatter

    Jeg betaler topskat og har i en årrække haft ratepension hos PFA. Men jeg er nu blevet i tvivl om min indbetaling for i år skal ske i PFA eller i en bank.
    Jeg har ikke viden nok til at administrere min pensionsopsparing i aktier eller obligationer.

    Håber på kvalificerede svar og evt. anbefalinger af konkrete banker/ pensionsselskaber.

    På forhånd tak
    Mignon

    #131948
    AnonymForfatter

    Nå “sukkerfar" nu har du fået ny identitet. Du har lige spurgt om det samme under “Hvilken pension".

    Jeg har også læst dine andre spørgsmål tidligere om valuta og Bankindskyderordning for dine mange penge i Grækenland. Og om dine 1,7 mill. du lige skal have investeret i en kortere periode for ikke tale om at du ikke kan forstå at der er 3-4 bankafviklingsdage ved køb af værdipapirer og jeg kunne blive ved.

    Henset til ovennænvte jeg vil derfor anbefale dig at du fortsætter med at indbetale til PFA og ATP, for hvis du pludselig ikke har noget viden mere om noget mere, så kan en bankordning ikke anbefales.

    #131950
    AnonymForfatter

    Til doho

    tak for dit svar. Du forveksler mig med en anden, for jeg er bestemt ikke nogen ‘sukkerfar’ du ellers henviser til 😉

    #131954
    AnonymForfatter

    glemte lige at fortælle at jeg absolut ikke har 1,7 millioner el.lign. Slet ikke i nærheden 🙁

    #131956
    AnonymForfatter

    Hold nu op, der står ikke idiot på ryggen af mig.

    Det er så soleklart at du er den samme person som “sukkerfar". Det vil jeg godt væde 1,7 mill. kr. på. Og husk at mange herinde skifter identitet som vi andre skifter underbukser. Det er så nemt at gennemskue, bare fremgangsmåden og formuleringen siger jo alt.

    Og hvorfor bruger du så så megen tid herinde, hvis du ikke har nogen viden om pension, men alligevel har en RatePension i PFA, som jo i grunden er et af de bedre selskaber, men jeg ville nu anbefale AP-Pension selvom de også har fået nogen knubs her under krisen.

    I princippet er jeg da også ligeglad, men undrer mig over at spørgmålene altid er så bredt formuleret herinde, at det kun kan være de samme 2-3 stykker, der sidder og har sjov med at stille spørgsmålog starte en lille diskussion.

    F.eks: Hvilken bank eller forsikringsselskab kan I anbefale? Det er da kun mindrebemidlede, der kan finde på at skrive sådan eller hvad mener du selv?

    #131958
    AnonymForfatter

    Til doho
    Nu må du holde op. Hvis jeg kunne afsløre identitet på ‘sukkerfar’ og dernæst mig selv, ville jeg gerne gøre det. I hvert fald for at få fat i den 1,7 millioner som du så letsindigt vædder på, for dem vil jeg så med sikkerhed få (hvis du har dem).
    Så, kære ‘sukkerfar’, jeg vil gerne dele ‘gevinsten’ med dig, hvis du er frisk på en identitets bekræftelse, vi bliver hurtig rige!

    Mvh
    Mignon

    #227484
    BangJForfatter

    Hej
    Jeg er 68, min hustru er 66, dvs. vi er folkepensionister. Vi har derud over nogle forskellige livsvarige pensioner som til sammen for os begge udgør ca. kr. 180.000 årligt, altså over de kr. 140.000 man må have uden at blive trukket i pensionstillæg. Fradraget udgør 16% af indkomsten for os hver, altså 32% i alt.
    Jeg har en pæn ratepension, som jeg endnu ikke har taget hul på. Den overvejer jeg at betale engangsskatten på 60% på. Hvis jeg lader den udbetale som pension kommer jeg i min kommune til at betale 39 % + at jeg mister den beskattede værdi af pensionstillægget, ca. 19,5%.
    Det lyder naturligvis ikke som nogen god forretning, men er der noget jeg ikke tager højde for eller er der fejl i mine beregninger?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.