Normal procedure – bank opretter pantebrev ved oprettelse af boligkredit

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89266
    AnonymForfatter

    Hej, Vi er ved at få lavet det banken kalder en “boligkredit", som skal dække de resterende 20% af et boligkøb + finansering til ombygning. I den forbindelse fortæller banken, at de også vil have at der laves et pantebrev svarende til det beløb boligkreditten er på. Er det normal procedure? I sommers, da vi talte med daværende Roskilde Bank, mener vi ikke at der blev nævnt noget om pantebrev. Og vi spekulerer på, om det er noget den tidligere Roskilde Bank nu er blevet pålagt af den overtagne bank = Arbejdernes Landsbank. Håber på behjælpelige kommentarer og ingen nedladende, da bankområdet for mig er en stor jungle, lige meget hvor meget jeg forsøger at sætte mig ind i tingene.

    #131830
    AnonymForfatter

    Det er meget normalt – i gamle dage blev der typisk lavet et Ejerpantebrev, som lå til sikkerhed for lånet i banken, men disse tider er det mere normalt at der bliver oprettet et direkte pantebrev til banken.

    Hvis I fik udstedt et Boligkøberbevis af Roskilde Bank kan I der se hvilke sikkerheder der er forudsat.

    Vh. Michael

    #131832
    AnonymForfatter

    Nej ikke noget nedladende svar herfra, men når man spørgsmålene herinde ligner hinanden til en uendelighed, så kan det nogen gange være svært at tage spørgsmålene rigtigt alvorligt. Man har indtrykket af at det er den samme person der sidder og fabrikere spørgsmålene, da er næsten aldrig er noget man ikke ved i forvejen.

    Og hvorfor skulle banken ikke sikre sig ved et ejerpantebrev i din ejendom? Jeg har aldrig hørt nogen give et lån uden sikkerhed, hvis man ejer fast ejendom, hvis man da ikke har anden sikkerhed eller det kun drejer sig om et lån på 1-3 gange ens månedsløn.

    #131836
    AnonymForfatter

    Ja, man kan undre sig det gik som det gik med Roskilde Bank når de låner penge ud til ejendomme uden sikkerhed…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.