Tvangsauktion….

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89263
    AnonymForfatter

    Hej :o)

    Et teknisk spørgsmål, som jeg har spekuleret over.

    Vi har to huse, hvor vi lejer det ene ud, og bor i det andet. Hvis vi betaler alle afdrag på det hus vi bor i, men misligeholder afdragene på det hus vi lejer ud, kan kreditforeningen sætte begge huse på tvang, eller kun det hus hvor vi ikke overholder afdragene?

    Heldigvis ikke aktuelt, men jeg har bare spekuleret over det. Måske er der nogen af jer der ved det.

    Mange hilsner herfra

    #131796
    AnonymForfatter

    Hvis man er bolighaj, så burde man nok sætte sig lidt mere ind i tingene.

    Det er da vel logisk nok at de kan sætte ejendom nr. 2 på tvangsauktion, hvis de lider tab ved den første auktion. Men dette sker selvfølgelig ikke, hvis du betaler det du skylder. Først bliver der selvfølgelig indledt en almindelig incassoforretning, hvor du overfor Kongens foged skal redegøre for dine aktiver og passiver. Og hvis der ikke er nogen friværdi, så gør de nok ikke noget p.t.

    #131804
    AnonymForfatter

    Hej :o)

    Tusind tak for glad og positivt svar ;o)

    Glædelig jul til dig og dine kære..

    #131810
    AnonymForfatter

    Og jo, det gør de så alligevel, det kommer an på hvem der er panthavere.
    Hvis det er samme panthaver, så kan du være heldig, er det ikke samme panthaver, så vil de sandsynligvis begære tvangssalg.

    Uanset hvad så har panthaver ret til at begære tvangssalg af begge ejendomme plus alt hvad du ellers ejer

    #131822
    AnonymForfatter

    Det er nu ikke en særlig fantastisk ide, du har der. Selv om det andet hus kommer på tvangsauktion slipper du ikke for at betale gælden i huset, som skrevet ovenfor. Gælden forsvinder ikke bare fordi pantobjektet ryger på tvangsauktion.

    Jeg ville ikke kaste mig ud sådan et projekt, hvis jeg var dig og huset er personligt ejet.

    #131824
    AnonymForfatter

    Det er heldigvis heller ikke min plan :o)

    Tak for jeres svar.
    Jeg forstår nu at vi hæfter med alle vores samlede værdier.

    Mange hilsner herfra

    #131842
    AnonymForfatter

    Tak I ligemåde PengePengePenge. Jeg fik i stedet ønsket dig god jul på den side, hvor der desværre var blevet et brev væk i posten til SEB-Banken.

    #133950
    HalliHalloForfatter

    Til “Pølsen"!

    Se venligst svar på dit indlæg her stillet af MoneyMoneyMoney.

    #134066
    AnonymForfatter

    Takker for de gode råd…

    Stormen er indtil videre redet af…

    M

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.