usa rente på nul

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89248
    AnonymForfatter

    hej alle

    jeg så forleden at USA vil lave lån med meget lave renter. og så tænkte jeg om det er muligt at lave et udlands lån, istedetfor mit oprindelige realkredit lån. og på den måde få et billigere lån. har i øjeblikket et lån på 7 %. men hvis man kan få lån i udlandet til 2 – 3%, så er det da en halvering af mine renteudgifter.

    betaler da gerne i dollors, hvis det kan lade sig gøre. og tror ikke min bank vil hjælpe, da de mister mine lån og renteindtægt.

    mvh.

    #131698
    NultopskatForfatter

    Pt. er der flere valutaer med meget lave renter F.eks CHF, YEN, og som du nævner US$ for nu at nævne de store kendte…

    Det er banken du skal spørge, og afhængig af din viden på området og din økonomi vil banken kunne hjemtage et lån i udenlandsk valuta til dig.

    Da du jo nok vil bruge din danske ejendom som sikkerhed for lånet, er du nød til at snakke med en dansk bank.

    Du har selvfølgelig også husket at US$ i sommer kunne købes for 4,5 kr og siden steg til næsten 6,- kr på få måneder…hvad tror du så din rente besparelse er værd..?

    #131738
    AnonymForfatter

    tjaaa. du har ret i at jeg ikke har tænkt på $-kursen, og en dollor stigning på 33% giver jo også en stigning på renten.

    men så skulle man finde, en valuta som er meget stabil, ligesom den danske. så der ikke kommer uventet kursstigninger.

    men der må da være “fokl" som spekulere i det. og som kan give en mere detaljeret rådgivning. og er ikke sikker på at min bankrådgiver ved det helt store om emnet. men det kunne da være en start.

    #131742
    NultopskatForfatter

    Der er folk, der spekulerer i det, jeg er selv en af dem.

    Den eneste valuta, der ikke svinger overfor dkr, er euroen. Her har du nogle muligheder på kort sigt da rentespændet jo er højt, men forventes indsnævret.

    Det du kan gøre, er at lave en terminsforretning eller en renteswap i euro versus dkr. afhængig af beløbet og varigheden; Men du kommer ikke udenom banken.

    En fornuftig bankrådgiver vil dog sende dig videre til bankens valutaafdeling.

    #131786
    AnonymForfatter

    læste lige indlægget fra alm. brand valuta veksling.( http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Alm.+Brand+-+valuta+veksling.&id=2696 )

    og tænkte…. kan man vinde på gælden. (hvis man altså tør) stifte gæld i GBP, og så håbe på at kursen falder, som der nævnes i indlægget, så er kursen omkring 8,0 og skulle falde til 7,0

    dvs ved et lån på 100.000 GBP og en ændring på kursen på 1 vil svare til en nedsættelse af gælden på 12.500 GBP. til 87.500

    hvilket er mere end jeg kan nå at afdrage med på 3 – 4 måneder. og derved en pæn gevinst. derved en gevinst

    #131790
    NultopskatForfatter

    JA…Ligesom du kan tabe hvis lånevalutaen stiger, kan du selvf. også tjene hvis lånevalutaen falder…Keine hexerei

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.