..bolig finansiering ØNSKES

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • kepForfatter
    Indlæg
  • #89230
    kepForfatter

    .Jeg har solgt en kombineret bolig 179 m2 og 12 m2 kontor, rødstensvilla og dertil hører
    autoværksted,vognmandshal på 316 m2 m. diverse personalefaciliteter og auto lifte.

    Værkstedsdelen er lejet ud.

    Ejendommen ligger i Dianalund, Midtsjælland.

    Jeg har finansieret halvdelen af købesummen på ialt 2,2 mio – men mangler resten!!

    Nogen der har et godt råd eller god forbindelse.

    KIm

    #131596
    AnonymForfatter

    Jeg har aldrig hørt at “sælger" skal financiere 🙂

    #131616
    kepForfatter

    …den der har evnen har pligten!!!
    Men det kender du, øjensynligt, ikke til !!

    #131620
    AnonymForfatter

    Hej Kep

    Hvor har du det vrøvl fra – er det den lokale taxa-chauffør, der har solgt din ejendom på en indkøbsseddel fra Netto – det er ikke en købsaftale godkendt af Dansk Ejendomsmæglerforening.

    Eller har du selv solgt ejendommen til en køber, der ikke kan blive godkendt i en kreditforening m.m.

    Jeg er professionel i branchen og jeg har aldrig hørt sådan en gang ævl. Det ER køber, der står for financieringen. Og siden du gør det, tyder det på, at køber ikke kan blive godkendt.

    Men I har måske kun handlet med håndslag?

    #131636
    AnonymForfatter

    Man kan sagtens lave sælgerfinansieret handel…… Køber overtager herefter bare lånene.

    Men det mest almindelige er at køber finansierer fra start af.-…..

    #131640
    kepForfatter

    Jamen så læs dog indenad, kære venner!!

    Naturligvis forestår køber finansieringen-MEN hvis I har bemærket dette marked, så er I vel osse bekendt med trængselstiderne!?

    Og da jeg har et ønske om at sælge, min køber vil købe, JA så trækker man fælles på samme hammel og forener sine anstrengelser!!

    Jeg er SÆLGER!

    ..og jo køber har problemer med kreditgodkendelse.

    Kim

    #131642
    AnonymForfatter

    Der er ingen som vil låne ud til SÆLGER, som du tror du lige kan få trikket sammen 🙂

    Pantebrevene på lånene, SKAL tinglyses i KØBERS navn og hvordan vil du klare den !

    #131648
    kepForfatter

    “BoSol"….

    hmmm..jeg søger finansiering til min Køber!!!

    så fat det dog!!!

    p.s. spar på snapsene næste jul!! de tærer!!

    #131650
    AnonymForfatter

    Tag kontakt til de banker der er i området og forhør dig der….

    PS. der er en grund til at køber ikke kan godkendes i hans egen bank….

    #131654
    kepForfatter

    LOL “gode råd"…du opererer da vist under falsk/misvisende nick!!!!

    ..men ellers “tak" hr. bankansatte !!!

    #131656
    thsvForfatter

    Hej BoSol

    Det er altså ikke rigtigt, at der skal tinglyses i købers navn!

    Jeg har i september gennemført en finansieret handel:
    75% eksisterende lån
    25% kontant udbetaling

    Det eksisterende lån hos Nordea Kredit blev overtaget for et gebyr på 1.000 kr., da pantet jo allerede er lyst i ejendommen.
    Men jeg skulle kreditgodkendes hos Nordea, men det var i mit tilfælde nærmest en formalitet, da vores hus er belånt til under 40 % af seneste vurdering fra BRF!

    Mine samlede købsomkostninger kunne derfor begrænses til:
    Låneovertagelse: 1.000 kr.
    Skøde-skrivning: 3.750 kr.
    Stempel på skøde: 7.000 kr. Udfra den offentlige vurdering, der var over købsprisen.

    Prøv at få din ejendom vurderet af realkreditten, men køber skal jo stadig godkendes, medmindre lånet er under 60% af den vurderede salgspris.
    De sidste 40% må du så få lavet som gammeldags sælgerpantebreve (f.eks. til rente 9% og over 20 år), og se hvilken kurs du kan få for dem. Eller beholde dem selv, der er jo tinglyst sikkerhed i ejendommen!

    #131660
    AnonymForfatter

    WTF…!!?

    hvor ellers ville du få din køber til at finansiere en bolig?
    Hos et hurtiglåns firma?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.