Jeg skylder penge.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89211
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen faldte over den her side da jeg soegte lidt om tavshedspligt.

    sagen ligger saadan her:

    Jeg skylder penge, og har ikk haft mulighed for og betale til min bank i over 5 mdr nu, og de har bestemt ikke vaeret humane til og forstaa min situartion, jeg er i mellem tiden flyttet til udlandet, og er kommet frem til konklusionen jeg maa tage det som det kommer.
    Har modtaget breve om jeg vil blive anmeldt til RKI, og jeg vil blive sendt til inkasso.

    men her til aften ringede jeg til mine foraeldre og snakkede med dem, og de fortalte at min bankraadgiver har snakket med dem om jeg skyldte penge og en masse andet…

    er det bare mig eller har jeg misforstaaet eller andet? er det ikke braendhamerne ulovligt for hende og videregive personlige oplysninger uden min fuldmagt os selv til mine foraeldre?

    Jeg vil lige goere klart over for alle her jeg ved godt det er dumt og alt saadan noget det jeg goer men acceptere koncekvenserne som de er.

    hvad vil i anbefalde jeg goer? jeg vil med glaede betale penge tilbage .. .paa et tidspunkt og ikke nu hvor jeg ikke kan overskue og betale noget!
    Jeg har snakket med en jurist og andre som skylder penge og de har anbefaldet mig og helt ignorre det eftersom beloeb under 200000 kan det ikke betale sig og goere noget ved hvis personen bor i udlandet.

    Jeg har personligt ikke planer om og vende hjem til danmark forloebigt.

    #131456
    AnonymForfatter

    Betal dog din gæld, hvorfor skal vi andre betale for dig ?

    #131460
    AnonymForfatter

    Jeg vil mene det er ulovligt, at de kontakter dine forældre og vidregiver personlige oplysninger.

    Spørg evt. en advokat om de vil fører en sag mod banken?

    #131464
    AnonymForfatter

    Banken må naturligvis ikke drøfte tingene med dine forældre. Det er klart ulovligt.

    Der kan naturligvis være forskellige årsager til du ikke kan betale her og nu, og under visse omstændigheder, kan det måske være fornuftigt nok, men du skal være opmærksom på din gæld står herhjemme og trækker morarenter på 15-20%.

    Hvis du nogensinde kommer tilbage til Danmark, kan du ikke eje noget, uden kontant at risikere dette gøres til genstand for fogedforretninger og udlæg.

    Men okay, hvis du har afvejet fordele mod ulemper og truffet et informeret valg, så er det jo fint nok.

    #131484
    AnonymForfatter

    Synes der før har været et indlæg over samme emne……

    Men Ja, banken må ikke videregive oplysniger – men du skal ikke løbe fra gæld…

    #133730
    AnonymForfatter

    Det er sgu da en vattet holdning at have.
    Hvis du har lånt penge er det da normal procedure at betale dem tilbage.

    #177806
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier.

    #177808
    MichaelForfatter

    Øhh… hvem tror du skal dække det underskud der opstår når debitor løber fra gælden? Korrekt: alle øvrige kunder i form af højere priser

    #177810
    OBSForfatter

    Det kan det i hvert fald blive. Hvis ikke hun betaler tilbage så er det dig og mig der skal betale regningen, dels som kunder i banken (hvis vi er kunder i den samme bank som hende) i form af højere renter og gebyrer, men dels også som skatteydere da banken qua hendes manglende tilbagebetaling lider et tab og får et mindre overskud hvilket igen reducerer bankens skattebetaling til statskassen.

    Det er jo det vi ser lige nu med finanskrisen som har fået bankerne til at hæve rentemarginalen og gebyrerne og statskassen som har lidt tab i form af færre skattebetalinger m.m. Så det er i høj grad også vi andres sag om hun betaler eller ej, og jeg kan ikke se at der er nogen der har talt grimt eller højrøvet til hende.

    Men hvorfor i øvrigt trække en 3 år gammel tråd frem igen…?

    #177814
    HalliHalloForfatter

    Ja, betal dit lån tilbage, hvis du kan. Hvis ikke du kan det må banken jo afskrive, som i så mange andre tilfælde.

    Der er jo altid en risiko ved at drive bankvirksomhed og for den sags skyld anden virksomhed. Bankerne kalkulerer da også med at nogen går konkurs eller ikke længere har den fornødne betalingsvilje.

    #177816
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier.

    #177834
    OBSForfatter

    Nej det er ikke hendes skyld at der er finanskrisen, det tror jeg ikke jeg har påstået nogen steder.

    Men faktum er at hvis hun ikke kan betale sit lån tilbage så lider banken et tab og så står vi allesammen tilbage med en regning der skal betales, både som bankkunder og som skatteydere.

    #177836
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier.

    #177848
    AnonymForfatter

    Hvor tror du så banken får de tabte penge fra? Tænder de mon for seddelpressen?

    Desuden er det en 3 år gammel tråd du starter op igen. Hvad med at vågne lidt op??

    #177862
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.