Låne penge til venner

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • kodenForfatter
    Indlæg
  • #89204
    kodenForfatter

    Jeg har lånt nogen penge ud til en kammerat.

    Kan man finde et papir et sted på nettet som er et gyldigt dokument om at han skylder mig et bestemt beløb?

    Jeg er ikke i tvivl om hans betalingsvilje, men der kan jo forekomme sygdom og sågar død…
    Kan han på nogen måde i dette dokument skrive, at jeg i så fald kan få hans firma pension, eller er en pension låst og kun til hans børn?

    #131396
    AnonymForfatter

    Pensioner er kreditorbeskyttede og kan ikke pantsættes elelr stilles til sikkerhed for noget som helst.

    Du kan godt udfærdige et gældsdokument hvori gælden opridses, men dette skal tinglyses i personbogen (= omkostninger) for at du skal stå bedre stillet end andre øvrige kreditorer.

    Bortset fra det er det min personlige holdning at penge mellem venner kan ødelægge mere end det kan gavne… 😉

    Vh. Michael

    #131400
    kodenForfatter

    OK…men hvis han ikke har andre kreditorer, så behøves en tinglysning vel ikke?
    kan man ikke lave noget med 2 vitterligheds vidner?

    ja penge mellem venner har du ret i…men det er lidt mere end det.
    Men gad bare ikke en lang smøre som ikke vedr. grundemnet… 🙂

    #131404
    AnonymForfatter

    Som jeg husker det kan du gøre dit krav gældende i boet ved et ikke tinglyst dokument – så er det bare ærgeligt hvis han har testmanteret hele skidtet uden om boet… 😉

    Prøv evt. at kontakte http://www.familieadvokaten.dk – de burde kunne give dig et helt korrekt svar… 🙂

    /Michael

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.