Lugter det?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89189
    AnonymForfatter

    Hej glade debatøre

    Ja jeg har på et tidspunkt været så dum at jeg har været med i en spørge skema undersøgelse, og kølvandet på det er jeg blevet ringet op af div. glade sælger (intet ondt om dem)

    En af dem var fra http://www.nordens-as.dk og han postulerede, at han kunne tilbyde mig en risikofri pensions opsparing, med en rate på 09-10%.

    Og ja jeg er hånden på hjertet meget ny i hele dette område, så jeg ringede til folkene her på mybanker, for at høre hvad deres vurdering var. De vidste så hverken godt eller skidt om Nordens A/S, men blev opfordret til at smide bolden op her inde, for høre jeres vurdering, og om der evt. er nogen der har stiftet bekendtskab eller lign.

    Det eneste jeg ved er den lidt manglende information på deres hjemme side, og at de på CVR.dk er registreret som A/S selskab, med 2-4 ansatte siden Januar 07.

    På forhånd tak, og rigtig god dag til jer alle.

    #131268
    AnonymForfatter

    Hold fingrene langt væk.

    #131270
    AnonymForfatter

    Ja, mon ikke det lugter!

    Et firma – her http://www.nordens-as.dk/opsparingensopbygning.asp – som markedsfører sig med bl.a. dette med forlængst udløbet ‘sidste salgsdato’…

    “Værdistigningen på det danske ejendomsmarked de sidste mange år, har gjort en historisk set yndet måde at placere sine penge på, endnu mere attraktiv."

    Og dette:

    “De Vises Sten anno 2006 er mursten. Mursten udgør tryghedsfundamentet i Nordens opsparinger."

    (2006 – sic)

    … er da så totalt uopdateret, at man kun kan have medlidenhed med dem, der falder for den
    slags fraser.

    Det er da vist groet mos på deres ‘Vise Sten’.

    #131272
    AnonymForfatter

    100% enig.

    Hvis alle kunne investere risikofrit 9-10% ville alle gøre det…….

    #131282
    NultopskatForfatter

    120 % uenig i ovenstående.
    Langt største parten ville “være for tunge i r…" til at gøre andet en højrentekonto.

    Har de et godt koncept..Ja, måske. Deres hjemmeside fortæller alt for lidt. Ejendoms investering på nuværende tidspunkt vil være en guldmine om nogle år..men kan være ruin hvis du skal bruge pengene inden.

    Der er 2 typer ejendomsinvestorer, dem der går efter overskud år for år, altså lejeindtægt financierer udgiften, de investorer har det godt nu.

    den anden type, der satser på værdistigning i ejendommen og hvor lejeindtægten typisk ikke kan dække driften, dem læser du om, når de går konkurs.

    #131286
    AnonymForfatter

    øhh nå? Mine forretningsforbindelser tilbyder 100% pa og ingen risiko investeringer. Det bliver i øvrigt betragtet som lavt. Man skal have nogle mio. for at få en højere rente. Men det kræver selvfølgelig, at man har lidt indsigt og de rette kontakter.

    5-10% renter er for lønslaver uden viden om rigtige investeringer.

    #131298
    AnonymForfatter

    Så var min første indskydelse korrekt, for selvom at jeg (desværre) aldrig har tænkt meget i disse baner, så var (og er) der noget lurvent ved det.

    Så jeg er glad for at få noget ekspert feedback, og rigtig mange gange tak for hjælpen guys.

    Som man siger, if somethings sounds to good to be true, then it probably is.

    Igen, tak for jeres indsigt.

    Rigtig god dag.

    #131332
    AnonymForfatter

    Bemærk hvad du lige gjorde.

    Du valgte at lytte til en flok fjolser(inkl. mig selv) på et debatforum. Ingen af dem kender til denne investering. Men fordi de agere som om de ved bedre end dig, skabte de den virkelighed, at det du kom med var svindel og humbuk. For godt til at være sandt.

    Nu er det blevet din virkelighed at det er svindel og det ikke er så godt, som de lover.

    Men er det sandheden? Jeg synes du skal gøre det modsatte af hvad du har gjort nu. Du skal undersøge denne investerings mulighed grundigt selv. Finde ud af, om den virkelig er noget værd eller ej. Lad vær med at spørg andre der ikke aner en skid om det, hvad de mener. Det er ofte de dårligste råd.

    I min virkelighed er det meget lavt det de tilbyder. Jeg gad ikke engang investere i noget der gav mig det dobbelte eller det 3 dobbelte af hvad de giver.

    En af mine venner og forretningsforbindelser fra Syd Afrika har lavet et projekt der giver 30% om året og derudover hjælper det folk i afrika og giver ham en profit.

    Men da mange ikke lever i den virkelighed at 30% om året er muligt bliver hans projekt ikke overrendt af folk. Årsagen er at folk lever i en falsk virkelighed af hvad der er muligt, som de er blevet programmeret via medierne.

    Jeg lavede 800% med lav risiko på under 2 måneder. Er det muligt? De fleste mennesker ville sige, at det kan ikke lade sig gøre.

    Men ved at jeg forklare i detalier hvordan jeg gjorde vil det pludseligt ændre opfattelsen af hvad der er muligt og ikke muligt. Bemærk følelsen af at gå fra “Det kan umuligt lade sig gøre" til “Ja det kan lade sig gøre". Når man acceptere at noget kan lade sig gøre vil man også se de muligheder der kan få det til at ske.

    Vi ser kun det vi opfatter som virkeligheden.

    Det jeg gjorde var, at jeg så en Børge Morgensen design sofa i rædselsfuld stand på en auktion og sælgeren havde sat en køb nu på 1.000 kr.

    Jeg tog billedet af sofaen. Sendte det ind til et andet auktionshus og fik den vurderet. De gav mig en pris på mellem 3-4.000 kr., hvis jeg satte den til salg hos dem.

    Jeg besluttede mig for at købe sofaen her og nu for 1.000 kr., fordi jeg ikke ville tag chancen at andre fandt på det samme.

    Jeg besøgte sælgeren med nogle af mine venner. Betalte og slæbte sofaen ned på gaden hvor en 3X34 hentede sofaen og kørte den ud til et andet auktionshus.

    Jeg havde dog lidt problemer med transporten og auktionshuset pga af en manglende følgeseddel og måtte betale lidt ekstra for transportudgifterne der ellers ville have været ca. 300 kr. inkl. drikkepenge.

    Sofaen blev solgt for ca. 8.000 kr. efter gebyrene var betalt.

    Jeg kendte vurderingsprisen som var 3-4 gange højere end hvad jeg kunne købe varen for og endte med at få langt mere for sofaen end hvad jeg havde sat næsen op efter.
    Minimal risiko og ekstrem høj profit.

    Det er ens opfattelse af virkeligheden der afgøre, om man kan det ene eller det andet. Ofte er det flertallet mener ikke det rigtige.

    Banker i Tyrkiet kan giver 20% p.a. i rente på en bankkonto.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.