Huskøb??

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89187
    AnonymForfatter

    Mig og kæreste overvejer at købe det hus som vi bor i.. Eller dvs. at vi overvejer at købe de 2 lejligheder hvoraf vores er den ene. Hele huset er på 250 kvm og koster 1.9 million.. Det er indflytnings klart og vi vil fortsat bo i den lille lejlighed.

    Det store spørgsmål:

    Hvis den store 4 værelses lejlighed med 2 badeværelser kan blive lejet ud som en slags kollegie bolig til 3 personer for samlet 7500,- og man selv lejer den anden lejlighed (af sit eget firma) for 5500,- så vil man ha dækket de faste udgifter.
    Er der nogen firmaer, banker eller iværksætter-fond´er der låner penge til den slags?

    #131242
    AnonymForfatter

    Orkja, der er flere sådane firmaer. Jeg kan anbefale Totalkredit, RD, Nykredit og BRF 🙂

    #131278
    AnonymForfatter

    Er det rigtigt!
    Helt sikkert.. Det gav mig ekstra blod på tanden..
    Er det så ikk muligt at starte et Aps firma med de 125,000Kr. som værdi i huset?

    #131280
    AnonymForfatter

    Både og…

    Anpartskapitalen skal ved stiftelsen være til stede. Du kan altså ikke stifte alene på baggrund af friværdien. Men du kan jo låne pengene til stiftelsen i friværdien.

    #131350
    AnonymForfatter

    Når okay..

    Indtil videre starter vi at snakke med BRF som samarbejder med EDC. Men ellers er der jo mange andre muligheder..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.