topskat

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89184
    AnonymForfatter

    hvad er det beste man kan gøre hvis man skal betale topskat
    Arbejdsgiverordninger
    eller skal man lave en selv

    #131206
    AnonymForfatter

    Mon ikke du skulle give lidt mere info om, hvad det overhovedet er du taler om, hvis du forventer et seriøst svar?

    Jeg går ud fra, at du taler om pension. For det første skal du oprette en ratepension og ikke en kapitalpension, for kapitalpensioner giver ikke fradrag i topskat. (Der er andre fordele ved kapitalpension, men nu spørger du jo specifikt til topskat.)

    Dernæst: Du bør som udgangspunt vælge en arbejdsgiverordning, da en sådan giver helt fri adgang til at indbetale skæve beløb efter egne ønsker / behov år for år (efter aftale med arbejdsgiver, naturligvis), mens en privat ordning (afhængigt af beløb) er hængt op på indbetalinger fordelt på en ti-årig periode.

    #131208
    AnonymForfatter

    Det var da et underligt spørgsmål, kan du ikke konkretisere det lidt.

    I øvrigt er det meget nemt at finde svar på de forskellige muligheder enten ved at bare at spørge i banken eller forsikringsselskabet eller søge lidt selv på internettet. Selv ved at søge i gamle svar her på mybanker kan du finde svar på dine muligheder.

    #131210
    AnonymForfatter

    Til DocDoom:
    Uenig, som ugangspunkt bør man efter min opfattelse da altid selv tegne sin pensionsordning uden at blande sin arbejdsgiver ind det. Og hvorfor egentlig belemre ham med ekstra arbejde. Jeg ville aldrig gøre det.
    Jeg går i den forbindelse selvfølgelig ud fra at man i forvejen har en normal arbejdsmarkedspension hos sin arbejdsgiver med en indbetaling på 12-15% eller måske mere, og man så vil sikre sig ekstra ved at indbetale et mindre supplerende beløb pr. år f.eks 30-45000 kr.
    Jeg mener kun man bør lade ordningen gå gennem arbejdsgiveren, hvis man virkelig tjener kassen d.v.s. langt over gennemsnittet, og det ser spørgeren jo ikke ud til at gøre ud fra sin formulering m.v.

    #131212
    AnonymForfatter

    jo det er en pension jeg vil lave
    hvis jeg indbetaler på en arbejsgiver ordning
    kan man så ungå at betale topskat

    #131214
    AnonymForfatter

    Hurra, det kan du….Er livet ikke dejligt?

    #131216
    AnonymForfatter

    jo jamme så er det da det jeg gør tak for svaret
    og undskyl min formelering er ikke så go til at stave men tak

    #131222
    NultopskatForfatter

    Du skal lige være opmærksom på hvordan din arbejdsgiver adminstrede pension er skruet sammen.

    Desværre har det været almindeligt at arbejdsgiver “tilbød" en obligatorisk ordning, hvor forrentningen mildest talt er i bund og du ikke har indflydelse på placering af dine midler.

    Kan kun tilslutte mig det tidligere råd. Altid helst privat tegnet. Tænk på at du måske skifter arbejde senere.

    #131224
    AnonymForfatter

    Det var også derfor jeg skrev “efter aftale med din arbejdsgiver". Lidt upræcist formuleret, men jeg tænkte selvsagt på, at det forudsætter, at du har en fleksibel arbejdsgiver. Det har jeg selv; han er fuldstændigt ligeglad, hvad jeg gør. Jeg har fx. lige smidt hele min grundløn for både nov. og dec. i en arbejdsgiverratepension, som jeg selv vælger, og hvor jeg fx. frit kan handle aktier, og som giver en spiselig forrentning (Jyske Bank)

    #131232
    NultopskatForfatter

    ja, det er selvfølgelig godt for dig, men hovedparten af det arbejdende folk er henvist til pensionskasserne enten via fagforening, PFA eller lign. ordninger som dengang i jubelårene kunne præstere imponerende 4 %, fordi de ikke ville investere i aktier, men satte alt på obligationer.

    #131236
    AnonymForfatter

    Kan du selv styrer det er her en ide.
    Opret en arbejdersgiver administreret ratepension hos Etrade bank. Mulighed for 0 kr i topskat.
    ingen former for gebyr. Praktisk uennelig indbetalings beløb mod de ca 45 t man kan ved en alm rate. Lave handelsomkostninger pt ned til 20 kr pr handel.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.