Afmelding.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89181
    AnonymForfatter

    Vil høre, om jeg kan blive smidt i RKI, selvom jeg har afmeldt mit mobilabonnement skriftlig ( det var der en af mine venner som sagde, at Call Me skulle acceptere. Det gør de bare ikke.

    Men læs her.

    Vil starte med at sige, at jeg har afmeldt mit mobilabonnement både pr. mail og pr anbefaldet brev. Men de bliver sg ved med at sende regninger/rykkere alligevel og virker faktisk ret ligeglade.

    Jeg har desuden fået at vide af en jeg har snakket med det om det. Vedkommende siger, at det er ok man afmelder sit mobilabonnement pr. mail/anbefaldet og at de rent faktisk skal acceptere det.

    Vedkommende jeg snakkede med om det siger også, at jeg ikke skal ringe til dem også, når jeg har afmeldt det på den måde.

    Vil lige høre, hvad jeg gør, fordi de accepterer overhovedet ikke, at jeg har afmeldt for flere uger siden og lader som om de ikke har modtaget noget som helst.

    #131152
    AnonymForfatter

    Det er en god ide at afmelde sit abonnement skriftligt.

    Dog lyder det til at du mangler at betale fpor forbrug du havde inden du opsagde det?

    #131154
    AnonymForfatter

    Ok.

    Vil det sige, at når det er betalt, så accepterer de min afmelding skriftlig ?

    #131160
    AnonymForfatter

    Mobilabonnement hører ikke hjemme i MyBanker !

    Hvad bliver næste indlæg ? Abonnement på bøger, tyverialarmer osv. 🙂

    #131162
    AnonymForfatter

    BoSol.

    Så har du ikke læst det allerførste jeg skrev, hvor jeg spørger om flg.

    Vil høre, om jeg kan blive smidt i RKI, selvom jeg har afmeldt mit mobilabonnement skriftlig ( det var der en af mine venner som sagde, at Call Me skulle acceptere. Det gør de bare ikke.

    Og så gav jeg et eks, så folk ved hvad jeg snakker om. 🙂

    #131180
    AnonymForfatter

    Det er vist ikke helt klart, hvad der hører hjemme på Mybanker og hvad der ikke gør. Debatten har efterhånden udviklet sig til en slags åben økonomisk rådgivning. Så jeg synes, Birgitta fortjener et par ord med på vejen:

    Læs regningerne og rykkerne fra mobilselskabet grundigt, især med hensyn til datoer. Abonnement betales forud, mens afregning for samtaler og sms afregnes bagud. Så hvis de beløb, der står på dine regninger, vedrører perioden FØR du opsagde abonnementet, så skal du betale dem.

    Hvis de vedrører perioden EFTER du har opsagt abonnementet, skal du undersøge, om det drejer sig om abonnement eller om samtaler/sms.

    Hvis der opkræves penge for abonnement, men ingen samtaler, dateret i perioden efter opsigelsen, så har du ikke pligt til at betale regningen. Du skal skrive et brev til mobiltelefonselskabet, hvor du forklarer, hvorfor du ikke skal betale regningen, og vedlæg en kopi af din opsigelse og postkvitteringen for det anbefalede brev. Hvis selskabet efterfølgende sender en rykker via advokat, skal du fastholde, at du ikke kan anerkende, at du skylder noget. Medmindre firmaet efterfølgende anlægger sag og får dom for, at du skylder pengene, kan du ikke registreres i RKI.

    Men hvis der er beløb for afregning for samtaler efter det tidspunkt, hvor du har opsagt abonnementet, så du har jo fortsat brugt mobilen efter opsigelsen, og så skal du selvfølgelig betale for både abonnement og samtaler.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.