bundløs gæld

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89179
    AnonymForfatter

    dette forum er nyt for mig ,men det jeg vil høre om er:økonomisk glatis er jeg kommet ud i med en meget stor gæld, har prøvet alt , så nu vil jeg gennem dette forum prøve mig frem om der kunne være nogen gode ideer.
    hilsen makker

    #131130
    thsvForfatter

    Begræns dit forbrug mest muligt, drop ferierejsen, sælg bilen og tag et ekstra job, indtil gælden er afdraget.

    #131136
    AnonymForfatter

    Folk i bundløs gæld kan de tillade sig om at søge hjælp noget steds og virkelig forvente at få den? Absolut nej. Kun sammenvirken med andre kriminelle, som dem man er forbrødret med sikrer “hjælpen" dvs i sidste ende udpresning af den jævne mand over skattebilletten.

    At stjæle og bedrage skulle være den sidste udvej, men den er monopoliseret af en meget lille klasse, der koncentrerer sit virke om og i banker og forsikringsselskaber og med en overvældende success, der sikrer dem retten til at udnytte og belære os andre og tvinger os tilsidst tilbage til naturaløkonomien, fordi pengevæsenet ligger i ruiner.

    #131170
    AnonymForfatter

    Hmm…

    #131202
    Henrik (2)Forfatter

    Du kan jo altid prøve at søge gældsanering selvom det ikke er nemt at opnå dette. hvis du får det så skal du betale et fast beløb hver måned i fem år hvorefter du er gældfri. Men det kommer helt an på hvor i landet du bor sammenholdt med hvordan dine aktiver og passiver er, samt hvordan din økonomiske fremtid ser ud i henhold til bolig, arbejde, indtægt osv osv.

    Og til de andre indlæg, ja.. så kan man selvfølgelig spare på alt og leve sparsomt og så ellers få betalt af. Det er vi helt enige om.

    Det er ikke altid ens egen skyld at man havner i stor gæld. Tag f.eks. min kæreste som havde en blomsterforretning, som lige løb rundt. Hun havde ikke haft den i så lang tid og havde derfor nogen gældsposter til banken for betalingen af butikken mv.

    Der sker så det, at et supermarked åbner lige overfor hendes butik og efterfølgende åbner en hel afdeling med blomstersalg. supermarkeder har altså lidt andre indkøbspriser end en enkelt blomsterhandler (ligesom kvaliteten heller ikke er så god) Hun bliver så nød til at sælge butikken med stort tab inden en direkte konkurs “tager over" Hun skylder nu banken en helvedes masse penge, som hun afdrager med så meget som muligt. Men regnestykket viser at der vil gå 30-40år før hun er væk med den gæld. Hun vil prøve at undersøge om hun kan få gældssanering.

    For at komme tilbage til indlægget, så er det jo relevant hvad du skylder og ikke mindst hvad du tjener og hvad du har af faste udgifter og had du kan afdrage.

    #131204
    AnonymForfatter

    Man fristes næsten til at tro, at Makker er alias Steen Bryde.

    Nogen er selvfølgelig kommet i uforskyldt gæld, men en meget stor del af skyldnerne oparbejder desværre bevidst deres store gældsposter for til sidst at gå i konkurs.

    Værdierne i selskabet er så forlængst overført til konen eller til en fond Lichtenstein eller Cayman og såkan kreditorerne elleres afskrive deres tilgodehavender og Lønmodtagernes Garantifond ind må betale for lønmodtagernes krav m.v.

    Til DocDoom: Hvem tilgodeser systemet primært her? Konkursrytteren som igen og igen starter en virksomhed op med tab til følge. Gældsfængslet burde egentlig genindføres, men Anderes Fogh tilgodeser jo desværre altid sine venner (arbejdsgiverne) som til syvende og sidst betaler for at han kan klæbe til stolen gennem partistøtte m.v.

    #131304
    AnonymForfatter

    Hej.

    Mange mennesker står i de her måneder i økonomiske problemer. Nogen har for dyre lån, andre må skære ned på grund af stigende priser og mere usikre ansættelsesvilkår.

    Her på Lorry vil vi gerne i kontakt med folk fra hovedstadsområdet, der vil være med til at bidrage til debatten.

    Er det noget for dig, så ring eller skriv.

    Med venlig hilsen
    Eva Bejder
    evbe@tv2lorry.dk
    38385513

    #131700
    AnonymForfatter

    Hvis nu man som jeg, lever i et langt forhold, der vare 9 år hvor alt er fryd og gammen, for så at blive smidt på gaden uden noget som helst andet end halvdelen af den kæmpe gæld der viste sig at være i huset….hvad gør man så?

    Ja – jeg kan kun sige, at jeg i dag sidder med en rigtig god løn, i form af at have et virkelig godt job, men havde virkelig ikke regnet med at skulle betale hele min løn til gammel gæld – noget af det ved jeg ikke engang hvad pengene er gået til – simpelt hen fordi jeg stolede på vedkommende… og var lidt meget for naiv.
    Når nu man som jeg, kun har mulighed for at skære kraftigt ned på alt – og ikke har mulighed for at tage et ekstra job i kraft af, at jeg også har en datter samt det, at jeg allerede nu arbejder fra 7 morgen til sen aften og er dødtræt når jeg kommer hjem…

    Selvfølgelig måtte jeg yderligere låne penge i banken til at købe møbler for og til indskud til en lejebolig og det gør jo altså ikke situationen bedre.

    Hvis man som jeg – og der er sikkert rigtig mange – har levet i sus og dus i mange år, og pludselig står på gaden uden noget som helst og så samtidig får en personlig gæld der stjæler alle ens hårdt tjente penge… Hvad er der så at gøre?

    Lige præcis ingenting…

    Det eneste der har holdt mig oppe under hele dette helvede som det viste sig at blive – er min datter og det at jeg stadig har mit arbejde.

    #131702
    AnonymForfatter

    Det værste man kan gøre er at opgive håbet!
    Der er masser af mennesker i Danmark der finder en vej ud af gældsfælden; det er i egen såvel som samfundets interesse at man ikke skal leve resten af sit liv med bundløs gæld.
    Løsningen hedder innovativ tænkning, kombineret med at kende de rette mennesker. Også her gælder det at der er en løsning på alt.

    #131704
    AnonymForfatter

    Er det ikke lidt voldsomt at antage, at vedkommende er kriminel, bare fordi han er i bundløs gæld? Var muligvis ikke det du mente, min din formulering antyder det.

    #131754
    AnonymForfatter

    Hej Jonas,

    Mit indlæg har intet med kriminalitet at gøre. Det er sommetider en fordel at læse hvad der står.

    #131756
    AnonymForfatter

    Hej Kefas

    Det var heller ikke dit indlæg jeg kommenterede på. Trykkede besvar på Renecorht’s indlæg. Ved ikke, hvorfor det endte hernede 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.