Fejl i årsopgørelse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86964
    AnonymForfatter

    Min kone og jeg har modtaget vores årsopgørelser – og jeg kan se, at vi ved en fejl er blevet beregnet for meget i ejendomsværdiskat. Ejendomsværdiskatten udgør 10 promille af ejendomsværdien (jvnf. dette link fra told&skat: http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=169145&vID=200691&i=4&action=open#i169145)
    I vores tilfælde udgør den kr. 7367,- Hele beløbet indgår i beregningen af min skat, men samtidig indgår det halve af beløbet, dvs. kr. 3683,50 i beregningen af min kones skat.

    Jeg kan se ud af de årsopgørelser vi har fra tidligere år, at fejlen også forekommer i tidligere årsopgørelsers skatteberegning. Mit spørgsmål er følgende:
    Hvor mange år tilbage kan jeg forlange at få tilbagebetalt skat/ejendomsværdiskat?

    mvh. Klaus

    #105048
    AnonymForfatter

    Hej
    jeg mener man kan gå 5 år tilbage
    mvh
    Flemming

    #105052
    AnonymForfatter

    Tak for svaret,
    mvh. Klaus

    #105068
    AnonymForfatter

    Anmodninger om genoptagelser af skatteansættelser kan opdeles i to hovedkategorier; ordinære og ekstraordinære optagelser. Jeg vil ikke mene at der i dit tilfælde kan komme en ekstraordinær genoptagelse på tale.

    Reglerne står i Skattestyrelsesloven (SSL)

    Genoptagelser inden for den i SSL § 34, stk. 2, angivne frist – ordinære genoptqagelser, dvs. anmodninger fremsat senest den 1. maj i det 4. år efter udløbet af det pågældende indkomstår benævnes ordinære genoptagelser. Eksempelvis vil en anmodning om genoptagelse vedrørende indkomståret 2001, der indgives senest den 1. maj 2005, skulle behandles som en anmodning om ordinær genoptagelse.

    Du kan evt. få ændret 2001 og tidligere ud fra at du KAN få ændret SAMME fejl for 2002 og frem.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.