Bonus/pensioner til Nordea og andre storbankers chefer!!

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #131068
    AnonymForfatter

    personligt er jeg ligeglad med hvad de selv løber med af gevinst så længe jeg selv får en god deal ud af det.

    hvad er det neptuns teori går ud på?

    #131070
    AnonymForfatter

    Vi takker for neptuns dadaistiske konspirationsteorier, og vender tilbage til debatten!

    Krisser – jeg forstår ikke rigtigt hvor du vil hen? Jeg taler om de produkter som er vendt mod mig som forbruger, og kvaliteten af disse har da i høj grad noget med chefernes lønninger at gøre! Da jeg som kunde ingår i det store regnestykket, er det også mig som i sidste er med til at betale lønningerne. Høje lønninger til dårlige chefer genrerer dårlige produkter for mig da pengene jo skal hentes et eller andet sted fra!

    Fint for mig at chefen får 150 mill, men så skal jeg som kunde også have et overlegent produkt for mine penge!

    #131072
    AnonymForfatter

    Undskyld mig. Det er virkeligheden og det er ikke en teori, det er fakta.

    Hvis man ellers ved lidt om økonomi, ved man at det er tilfældet.
    Peter Schiff på Bloomberg:
    http://www.youtube.com/watch?v=4JG9Fsh_KJY

    part 2:
    http://www.youtube.com/watch?v=dpfOgpSdAgM

    Er det rigtigt at bankerne kan udlåne flere penge de har i deres indestående ja eller nej?

    #131076
    KrisserForfatter

    Ceb: Den pris du betaler for en vare kan enten være god eller dårlig. Det produkt du får kan enten være af god eller dårlig kvalitet. Kvaliteten er rent ens for bankprodukter. Rådgivningen kan være svingende, men hvis du ikke har komplicerede produkter, vil denne også være ret ens. Prisen kan svinge meget. Hvis du betaler en god pris, så er det godt. Hvis ikke, så kan du i stedet vælge at købe din vare der hvor prisen er god.

    Det kan godt være at bankens chefer får en god løn, men hvis din pris er god og kvaliteten også er god (eller i hvert fald ikke dårlig), så forstår jeg ikke hvorfor du bekymrer dig om det. Hvis prisen er dårlig kan jeg godt forstå at du er utilfreds, men så synes jeg du skal gøre noget ved det – enten ved at bede om en bedre pris, eller gå til en anden bank.

    Til sammenligning tjener Mærsks chefer ganske mange penge, men derfor er Nettos varer stadig billigere end Irmas.

    #131122
    AnonymForfatter

    Krisser: “Den pris du betaler for en vare kan enten være god eller dårlig. Det produkt du får kan enten være af god eller dårlig kvalitet" “Mærsks chefer tjener ganske mange penge, men derfor er Nettos varer stadig billigere end Irmas!

    Tak for visdomsordene!!

    Jeg ved godt at jeg kan tage min business et andet sted hen, men når jeg nu påstår at storbankernes produkters kvalitet – som jeg oplever som dårlig, hvad der også står i mit oprindelige indlæg – har direkte forbindelse med en for mig syg lønkultur (læs: grådighed), og at dette er en forklaring som for nylig er blevet mig bevidst – har jeg vel lov til at ytre en vis form for indignation!

    Så kan det godt være at du synes at jeg er en tudeprins som ikke kan klare mosten, men jeg synes at det er vigtigt at få sat spørgsmåltegn ved en branche som er blevet uigennemsigtig og måske ikke helt fortjener den tillid som i alt for mange år har været en selvfølgelighed!

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.