Bankrådgivere?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89164
    AnonymForfatter

    Ikke mange ved reelt noget om økonomi, og selv de, der gør, kan tage fejl, men een ting er sikker at bankrådgivere ikke fortjener deres titel, hverken med hensyn til viden eller objektivitet.

    I økonomiske anliggender er man henvist til sig selv.

    I det nuværende finanskaos er banker mere uigennemsigtige end nogensinde og kunne for så vidt alle være insolvente med de gearinger, de arbejder med (30)

    Det var mere sikkert med de oprindelige banker der var depoter for guld og kvitteringerne for dette guld gjaldt for penge. Dengang var der også gearing, men langt forsigtigere skønnet til 8

    Det rene vanvid er af ny dato (Glass-Steagal aktens afskaffelse)

    #130994
    AnonymForfatter

    Du er syg i potten!

    #131044
    AnonymForfatter

    Er du som debattør infantil og imbecil?

    #131048
    AnonymForfatter

    Jep…..

    ligesom dig der bliver ved med at blævre om guld.

    #131078
    AnonymForfatter

    Mit blævr bedre end dit dumme, uforskammede grynt.

    #131080
    AnonymForfatter

    Det her er jo ikke det første forum du er blevet upopulær på….. I rest my case!

    #131120
    AnonymForfatter

    “gode råd" hvorfor er din mening pludselig blevet sandheden og alle der mener noget andet er “syge i potten" og bør blive banned fra forumet?

    Den argumentation er som taget ud af det gode gamle Øst Berlin eller Soviet hvor de utilpassede(dem med anden meninger end regimets indoktrinering og propaganda) blev betragtet som sindsyge og sendt på opdragelsesanstant.

    “Gode råd" hvis du ellers vil leve op til dit navn, ser jeg frem til fornuftig argumentation bakked op med fakta frem for manipulation og personangreb.

    #131128
    thsvForfatter

    Tjah, bankrådgiver = Bankens sælger af dens egne (og samarbejdspartneres) produkter!

    Gearing på 30 i banker, sikkert.

    Boligejere opfordres jo til gearing 20, når de lokkes til boligkøb med 5% i udbetaling.
    F.eks. udbydes et rækkehus til 2 mill. med udbetaling på 100.000, og gælden ved køb bliver altså på 1,9 mill. + lånegebyrer.

    Aktie-investoren, der med 100.000 i hånden låner 900.000 til investering (gearing 10), bliver derimod kaldt sindsyg og gambler!

    Boligkrisen er mindst ligeså meget skabt af banker og realkredit, der jo tilbød finansiering op til 105% af boligens købspris. De opfordrede med andre ord til køb uden forudgående opsparing.

    #131144
    AnonymForfatter

    Hvis man lægger “central"banker der ikke er statsejet og bevist går efter at krakke verdensøkonomien for at skabe en verdens centralbank med en verdens digital valuta, fordi de ønsker den totale magt oven i begynder man at kunne forstå at alle disse “fejl" der bliver begået sker bevist. Som jeg har sagt tidligere. Redningsplanen vil ikke virke. Fordi den er skabt til at gøre det værre.

    Det vi ser nu er elitæry røveri af middelklassen og de kan nu kollapse systemet og få mere magt.

    Jeg har talt med en fra elitens familier. De har et helt andet tankesæt end almindelige mennesker.

    Jeg brugte ordet “testers" for eliten der styrer centralbankerne:

    “The biggest question that humanity has to answer for itself is “Are we cancer or are we medicine?", and not “Where is God?" So far we share more with cancer cells, we’re programmed to proliferate and destroy our host (earth). So maybe that little group of “testers" is just functioning as medicine?

    Think about that."

    Søg på google:
    Money as debt
    Freedom or fascism
    terrorstorm dansk
    money masters

    #131178
    AnonymForfatter

    Tsv

    De 2 ting kan du bare ikke sammenligne. Vi skal alle have et sted at bo, og falder huspriserne betyder det jo ikke at du ikke stadig har din bolig – Den eneste forudsætning der skal være iorden er at man har råd til at betale renter og evt afdrag. Ved en aktie gearing forstår jeg, at hvis aktierne f.eks har tabt 10 % og man har gearet 10 gange, har banken ret til at sælge.

    #131226
    AnonymForfatter

    Åh, nej ikke en ny Neptun-tråd. Håbede du blev i “krak"-tråden 🙂

    #131252
    AnonymForfatter

    renecohrt og neptun er én og samme person – er det for meget forlangt at mybanker lukker en ekkotråd på noget intetsigende nonsens som ligger her i forvejen spredt ud over andre tråde?

    #131334
    AnonymForfatter

    Torben det er løgn og manipulation. Vi er ikke 2 og en person. Fordi vi er uenige behøver man ikke banne folk. Det er ikke Kina det her.

    #131342
    AnonymForfatter

    Er du ikke lamålet af en debattør, som selv burde formenes adgang til debatten, fordi du er et stykke bærm.Du er ikke den eneste af slagsen her.

    Jeg deler ikke profil med nogen og har aldrig optrådt anonymt, fordi jeg ikke har noget at skjule.

    Bærm fra hele landet synes iøvtrigt anonymt at forenes her. Tøsedrenge og bumser..

    #131410
    AnonymForfatter

    sålænge du nøjes med at skrive med dig selv gør det vel ikke så meget…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.