Kassekredit i fremmed mønt

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89162
    AnonymForfatter

    Jeg ønsker at omlægge min kassekedit til schweiserfranc(chf).Jeg har talt med min bank og er stødt på dette “problem" at de sagtens kan oplyse rentesatsen ,men når jeg spørger ind til denne ,kan de ikke oplyse, hvor og hvordan man er fundet frem til denne. Jeg er oplyst, at kreditten forrentes med en variabel rente svarende til bankens “cost of founds" med et tillæg på 2,40%.
    Mit spørgsmål går på ,-om jeg reelt har en kinamands chance for at vide, om jeg betaler den rigtige rente til banken? hvad er chf renten ? hvor kan man se den ? hvad betyder “cots of founds"? og er der konkurrence på dette produkt, bankerne imellem ?
    på forhånd tak.

    #131176
    RedaktionenForfatter

    Cost of funds er den pris som din bank betaler for at få fat i pengene, som de så låner ud til dig med et tillæg.

    Cost of funds bliver beregnet hver dag, men det er forskelligt om renten bliver ændret hver dag eller hver måned og nogle banker ændrer renten hver kvartal.

    Der er en konkurrence på området og det gælder 1) hvor god banken er til funder sig samt 2) hvilket tillæg banken tager.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.