Køb Islandsk valuta

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #130762
    AnonymForfatter

    Hej

    Her er rigtig god valutaomveksler, hvor de selv taster beløb ind og samtidig kan se resultatet for en række valutaer. Det er første gang jeg ser det!

    http://www.jardbodin.is/English/Prices/

    #131140
    AnonymForfatter

    Vi har netop været på Island – Du skal bare tage kontanter eller Visakort med.
    De bruger kursen fra deres nationalbank:
    http://www.sedlabanki.is/?PageID=183
    Kursen er dog lidt dårligere deroppe.
    Vi var så heldige at de var lang tid om at hæve pengene fra vores Visakort, så kursen blev bedre og bedre for os. Du kan være heldig, men også uheldig 😉

    #131142
    AnonymForfatter
    #131408
    AdiForfatter

    Er der nogen der kender nogle danske banker eller andre steder i dk hvor det er muligt at veksle danske penge til islandske kroner?

    #131414
    AnonymForfatter

    Man kan kun veksle til islandsk valuta i Island – alt handel med den islandske valuta er suspenderet 😉

    #131418
    AdiForfatter

    ja det kunne jeg godt se, har haft ringet til de 3 største banker i dk men de handler ikke med dem men det kunne være at nogen havde haft held til at veksle her i dk alligevel

    #131420
    AnonymForfatter

    I DDR tiden kunne dens valuta DDR-Mark (østmark) heller ikke købes/sælges officielt i danske banker ! Uofficielt kunne den bestilles i banken, man fik pengene i hånden og ingen kvittering eller valutaomslag på den måde kunne jeg købe valutaen til en 6-del af DM-vest kursen. Ved indrejse skulle pengene smugles ind ellers blev de konfiskeret.

    Uofficielt bør ISK kunne købes/sælges i bankerne, men det foregår under bordet !

    #131422
    AnonymForfatter

    Men der ingen problemer med at veksle deroppe, i bankerne, og man kan bruge sit visakort næsten alle steder 😉
    Visa bruger toldkursen fra http://www.sedlabanki.is/?PageID=183

    Blot lidt info til alle:
    (artiklen fra ekstrabladet er det rene vrøvl – de må ha brugt den danske nationalbanks kurser + priserne er ca. halv pris af Islands tidligere priser, og de lå virkelig i den dyre ende. F.eks en burger menu – før ca. 83,- nu ca. 41,-
    En tube tandpasta koster ca. 30,- idag!!!! De skriver også at turister får refunderet 15% på de varer de køber og fører med ud af landet – ja men nogen varer er det lavere)

    #131424
    AdiForfatter

    Jeg må ærlig talt sige at jeg tvivler på at dette er muligt. Grunden til jeg vil veksle i dk er at hvis man bruger den kurs som de fleste banker har så ligger den på 2-3 kr ca, dvs 100 ISK til 2-3 DKK imens på island er kurset 4 kr, dvs 100 ISK for 4 DKK. Det vil bedst kunne betale sig at veksle herhjemme men det er så vidt jeg hører/læser ikke muligt. har lige snakket med den islandske nationalbank og de anbefalede at jeg tog danske kroner med op til island og vekslede dem der…det må jeg så gøre.

    #131426
    AnonymForfatter

    Med fare for at lyde “smart"….. men selvfølgelig anbefaler de det – det er eneste mulighed, hvis man vil have islandske kontanter 😉
    Vi lever i år 2008 – man veksler ikke “sort" i danske banker mere!!!

    #146334
    AnonymForfatter

    kursen på island valuta i går 18.o9.2009 4,03 dkk.for 100 isk.
    Rejser til Island på torsdag,har danske kr.,dollars og euro med ingen islandske,der er ikke banker der vil tage dem retur.
    Min bank Jyske Bank kan ikke levere og vil ikke.
    Alle slags betalingskort kan bruges på Island.

    #146338
    AnonymForfatter

    Er der nogen der har nogen bedre ideer?? end ovenstående??

    #146460
    AnonymForfatter

    det er best å veksle på flyplassen

    #146476
    AnonymForfatter

    Mange tak for hjælpen

    #151238
    AnonymForfatter

    Hej
    Som islænder.. så vil jeg altid anbefale at tage “i dit tilfælde som Dansker" Danske penge med til Island. Før krisen og efter krisen så har det altid været en fordel og man har opnået flere islandske kroner ved at tage pengene derover og væksle.
    eks. før krisen.
    Ved handel i nordea: 100 Dkk = ca 950 isl kr
    Ved væksling i Island: 100 Dkk = 1250 isl kr

    Nu i krisen:
    Ved handle i Nordea: Umuligt
    Ved væksling i Island: 100 Dkk = 2450 isl kr.

    Basta 🙂 go tur.. Det er en oplevelse man aldrig glemmer :O)

    mvh Sigurjon

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.