Jyske Bank- utilstedelige renteniveau

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86959
    AnonymForfatter

    Ved at gennemgå nogle papirer for en af mine bekendte- opdagede jeg til min store forbløffelse at Jyske Bank har “hjulpet" vedkommende – med at komme videre ved at låne under 20KKR til en rente (ÅOP) på – hold nu fast – langt over 30%…. Det er utroligt hvad såkaldte rådgivere tilbyder af produkter. Er der nogen der har et godt råd til hvad der burde gøres ? (udover at indfri lånet) – jeg tænkte på om der eksisterer en mulighed for at få dem til at omlægge lånet gratis – eller andet. Jeg kan under ingen omstændigheder anbefale jyske bank til yngre personer. Nu har jeg fået åbnet øjnene for den gamle skrøne med det der står med “småt" i forsikringspolicer – i sin helhed matcher på enkelte banker.

    Nogle gode ideer til hvorledes man kan handle med den slags virksomheder/rådgivere… udover indfrielse af lånet

    PS tak for en god site…

    #105022
    AnonymForfatter

    Dersværre er der ikke noget krav om at banken skal anbefale din bekendte at løbe skrigende bort ved en ÅOP på 30% og hen til den næste bank.

    Nu ved jeg ikke hvordan man er nået helt derop – skal en bank performe så dårligt kræves der normalt et meget lille lån eller en meget kort løbetid. Intet af det lyder til at være tilfældet her.

    Men har banken et bedre tilbud, så har de dog ikke alene pligt til gratis at ændre din vens lån, men også at refundere alle unødige merudgifter ved for høje renter/omkostninger med tilbagevirkende kraft.

    Dette er baseret på § 8 i “Bekendtgørelse om god skik for finansielle virksomheder": “En finansiel virksomhed skal give tilstrækkelig information om egne produkter og ydelser, herunder om forskelle i priser og vilkår for alternative produkter, der kan dække kundens behov.
    Stk. 2. Såfremt der mellem kunderne for en given ydelse er generelle forskelle i fastsættelsen af renter, bidrag eller andet vederlag til den finansielle virksomhed, skal den finansielle virksomhed oplyse en kunde herom, forinden der indgås aftale om levering af ydelsen."

    Håber der kan gøres noget ad den vej. Men de har nok en god undskyldning som finanstilsynet godkender.

    #105190
    AnonymForfatter

    Vi gik ned i banken og fik sænket renten til under 10. Men Jyske banks produkter kørte i et spænd på 10% afh af engagement – hvilket betød at der ikke kunne diskutteres mht at få kompenseret med tilbagevirkende kraft.

    _____________
    De kunne godt se renten var høj — er der en snært af jysk “kræmmeri" over den bank 🙂 ….

    til alle andre JB kunder – gå ned og spark renten nedad…

    #105192
    AnonymForfatter

    Ja, når jeg taler om ’tilbagevirkende kraft’ så er det kun hvis de har solgt dig et ‘forkert produkt’ – fx hvis du skal have financieret en ombygning i et hus hvor der er plads til sikkerhed, så må de ikke tilbyde dig et alm. forbrugslån.

    Kommer du efter et lån og de har ‘rentespænd’ 15-25% og skønner at du er en “25%-mand", så er det OK. Det er osse ok at de senere ændrer skønnet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.