gæld

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89128
    AnonymForfatter

    jeg er snart ved at gå ud af mit gode skind.
    min dumme ungdom har indhente mig og ramler ned over hoved på mig.
    fået brev på 30,0000kr fra indkasso firma som vil knalde mig for bedrageri hvis jeg ikke betaler eller afdrager.
    problemet er bare jeg lever af ledigheds ydelse på 9700kr om mdr med 3 børn og en kærste på kontanthjælp så der er ikke mange penge at gøre godt med.
    skylder til sammen ca. 90,0000kr og min bank ønsker ikke at hjælp mig da jeg er dårlig betaler.

    hvad stiller jeg op

    økonomi centret vil heller ikke hjælp mig på stående hånd.

    #130534
    AnonymForfatter

    Først skal du samle en oversigt over alle dine kreditorer, og efterfølgende kontakte dem og forklare din situation.
    Løsningen er ikke og låne penge, men at du kommer igang med at afdrage til alle, 50-100 kr er bedre end ingenting. Hvis de ikke mener det er nok kan du jo spørge dem om de vil have lidt penge af gangen, eller slet ingen!

    De fleste er jo interreseret i at få deres penge.
    Udover det kan i jo finde jer et arbejde?

    #130544
    AnonymForfatter

    Kære Kris81

    Jeg har svært ved at forstå dig —- du skriver din ungdom har indhentet dig — du havde vel ikke forestillet dig at fordi tiden går så er alt glemt. Hvis det var mig du havde lånt 30,000 kr af, ville jeg også have dem igen, om der så gik 5 – 10 – 15 eller 20 år — hvad hvis det var dig der havde lånt mig dine penge?

    Så skriver du noget om bedrageri — du har vel ikke givet falske oplysninger? Eller har du underskrevet med falske underskrifter? For at sige det ærligt ville jeg omgående finde et arbejde, som kunne give mere end du har i indkomst på nuværende tidspunkt og så betale gælden af.

    Det er sjovt at læse sådanne indlæg som dit (dem er der mange af) alle indlæg oser af medynk og uskyldighed. Som hovedregel har brevskriveren ikke noget arbejde, men det er ikke brevskriverens skyld, men samfundet. Tilgengæld er der mange børn i familien og i 90% af tilfældene er de voksne storryger. (Det oplyses selvfølgelig ikke i indlæggene)

    Jeg har svært ved at sætte mig ind i hvordan i både du og din kæreste kan være arbejdsløse, nu når samfundet skriger på arbejdskraft. Selv har jeg ingen uddannelse, men alligevel har jeg 3 arbejdspladser som skriger på min assistance.

    #130550
    thsvForfatter

    Tjah, jeg ville få et job, evt. i den nærmeste Netto-butik eller McDonalds, og så gå med morgen-aviser ved siden af, indtil min gæld var afdraget!
    Alle, der vil arbejde kan få et arbejde i Dagens Danmark!
    Så op på hesten, og ikke sidde derhjemme og avle børn som en anden kanin.

    #130554
    AnonymForfatter

    ja vi kunne finde os et job ikke ligefrem for de det hænger på træerne.
    jeg er fleksjobber så kan ikke arbejde fuld tid

    #130560
    KrisserForfatter

    Der er masser af arbejde at få, især hvis du bor i nærheden af en større by (det gør 90 % af alle danskere). PostDanmark skriger på arbejdskraft, det samme gør DSB. Sidstnævnte betaler endda løn under uddannelsen til togfører. Så længe man har en ren straffeattest og ellers kan tage fat, burde der ikke være nogen hindringer.

    #131004
    AnonymForfatter

    Hej Kris81.

    Jeg har læst dit indlæg og er ked af at høre om din situation.
    Du er ikke alene om at have haft en “dum ungdom". Flere undersøgelser viser at unge har svært ved at gennemskue lån.

    Det er jeg ved at skrive en artikel om til mit sidste år på Journalisthøjskolen. Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan du er endt i gælden og din vej ud af den.
    Du må meget gerne skrive et par linier i en mail til ohmsen@mail.djh.dk.

    På den måde kan du være med til at hjælpe andre med at ende i samme situation.

    Jeg ser frem til at høre fra dig.

    Vh Michael.

    #131034
    AnonymForfatter

    fleksjobber – er det noget genetisk, eller en religion?

    medmindre du er fysisk handikappet el. lign., så se at komme op på hesten og find dig et arbejde i stedet for at gemme dig bag en kunstig “ydelses-titel".

    i øvrigt kan jeg ikke se, a fleksjob er et argument, for mig bekendt betaler kommunen (dvs. mig og de andre brugere i dette forum m.fl.) en del (fx. halvdelen el. to tredjedele af din løn, dvs. du kan modtage fuld løn men skal kun arbejde deltid, mens kommunen supplerer op?

    det er svært at finde job? gu’ er det ej! netto m.fl. har løbende opslag om job, så hvis din kæreste ikke er for fin (på vores andres regning), så skulle hun kaste et blik på nettos opslag, når hun alligevel er nede og veksle den af mig m.fl. betalte kontanthjælp til smøger.

    beklager den sarkastiske tone, men der er altså lidt for meget tudefjæs og martyr over din holdning.

    #131036
    AnonymForfatter

    I en virksomhed, hvor jeg har været ansat, havde vi en såkaldt fleks-jobber.

    Han havde papir på, at han kun kunne arbejde 1/2 af fuld tid. Kommunen betalte virksomheden 2/3 af hans løn. Kommunen krævede – paradoksalt nok – at lønnen var ret høj, idet de kun kunne udbetale tilskud, hvis lønnen lagde sig op ad en overenskomst inkl. diverse tillæg, selvom virksomheden ikke havde overenskomst. Manden fik således en løn på godt 20.000 for en stilling som altmulig-mand, hvor virksomheden betalte 1/3 af lønnen med fik 1/2 arbejdskraft. I virkeligheden var manden fult arbejdsduelig, og inden han overhovedet tiltrådte stillingen, var der en underhåndsaftale mellem ham og virksomheden om, at det var en betingelse for stillingen, at han arbejdede fuld tid ligesom alle andre. Det havde han det fint med, eftersom han var sund og rask.

    Jeg synes, at det er fint, at der er nogle ordninger, der skal få folk i gang, men hold kæft hvor koster det mange penge, at der er så mange, der puler systemet.

    #131040
    AnonymForfatter

    Kris81: se denne tråd, der i øvrigt bærer samme titel som nærværede.

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=g%E6ld&id=2599

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.