Ikke i RKI og har fast indkomst alligevel afvist til FDB Betalingskort

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89119
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg prøvede for sjov skyld at forsøge at opgradere mit FDB medlemskort til et FDB Betalingskort. Men fik svaret “at på grund af en helhedsvudering, så afviser vi dig".

    Jeg forstår det simpelthen ikke jeg har en fast lønnet indkomst 25.000 kroner+ og er ikke hverken været kort bedrager eller registreret i RKI. Jeg har har heller ikke gæld.

    Det er ikke sådan jeg behov for kredit, men designet på fdb-betalingskort er jo lidt pænere end det kedelige på det grå alm. kort.

    Men nuvel jeg forstår ikke hvorfor det afviste mig. De har jo hverken krævet årsopgørelse eller løndokumentation? Og som nævnt ovenfor er jeg ikke i RKI eller har gæld?

    Hilsen
    Frank

    #130384
    AnonymForfatter

    Måske skulle du have anført 35.000 kr, da 25.000 kr er lille nok (mindre bemidlet) iflg. FDB´s vurdering.

    #130388
    AnonymForfatter

    Jeg mener selvfølgelig 25.000 kroner om måneden. Men jeg har meldt mig ud af FDB.

    #130410
    AnonymForfatter

    Hvis du bor sammen med en som er registreret i RKI er dette selvfølgelig også en stop klods 🙂
    Men i disse tider er de vel bare lidt forsigtige……….?

    #130416
    AnonymForfatter

    Underligt, vi får nærmest kreditten kastet i nakken af FDB.

    FDB har forhøjet vores kredit 3 gange til ialt 30.000 kr, på trods af vi betaler saldoen ud hver måned og aldrig har trukket over 8.000 kr på kortet i en enkelt måned.

    #130428
    AnonymForfatter

    Det er vel også altid nemmere når de kender jer og ved i overholder aftalerne m.m. 🙂

    #130432
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke registreret i RKI og det er min kæreste heller ikke.

    Så jeg fatter det ikke?

    #130434
    AnonymForfatter

    Det er da en uhørt ringe service de har i FDB. Så burde det klart fremgå af deres betingelser hvor høj ens indkomst skal være, så de undgår at mange ansøger forgæves.

    Jeg forstår godt at du har meldt dig ud af deres forening – det ville jeg selv have gjort på stedet.

    Og hvis ikke man skulle være kreditværdig med 300.000 kr.i årsindkomst, så må der være noget galt.

    FDB henviser iøvrigt på Mybanker på deres hjemmeside. Hvorfor gør de det?

    Hvis du evt. er medlem af et fagforbund, så kan du få et MasterCard der med en kreditlimit på 5000 kr. og dette uanset om du måtte stå i RKI eller ej, idet de slet ikke laver nogen kreditvurdering, men betingelser er lidt dårligere (bare lidt højrere renter), men ingen normale mennesker ville vil have en kredit på et mastercard nogen steder overhovedet.

    Endlig vil jeg bare gøre opmærksom på, at FDB er et af de dyreste steder at handle, selv deres discountButik Fakta er noget dyre end konkurrenterne, hvor jeg lige har læst at Rema 1000 er de billigste i øjeblikket.

    Så jeg syntes egentlig ikke du skal være ked af afslaget fra FDB.

    #130484
    AnonymForfatter

    Det skal du ikke være ked af – de kreditvurderingssystemer bruger parametre, som ikke altid har med virkeligheden at gøre. Jeg er selv blevet afvist til køb af telefon, selv om jeg de sidste 10 år har været millionær i kolde kontanter og skylder ikke en krone væk.

    Er kortet ved FDB i øvrigt godt?

    #130558
    fk2001Forfatter

    Jeg var i samme situation (ikke FDB) og fandt frem til at hvis man har flyttet adresse ofte eller inden for det seneste år, medføre dette tit et afslag. Bopæls-stabilitet er meget afgørende. Nu har jeg boet samme sted i mere end tre år, og oplever ikke længere afslag.

    #153446
    AnonymForfatter

    Hej..

    Nogle bankhemmeligheder de bruger til at kreditvurdere er:

    Har du flyttet meget inden for de sidste 5 år? Hvis JA (Du er ustabil, og kan muligvis ikke betale et lån tilbage)

    Har du andre kreditkort? Hvis Nej (Din bank har ikke lavet en grundig gennemgang af din økonomi)

    Hvis JA (Din bank har kreditvurderet dig og godkendt dig. De fleste kort kan overtrækkes med 25000 kr. så de låner da også gerne dig det beløb uden problemer.)

    Jeg ved det fra en bankdirektør jeg kender i Danske Bank. Så oplysningerne holder.

    De reklamerer med at du ikke skal stille sikkerhed, men det er ren manipulation, for du har stillet sikkerhed overfor din bank, siden du kan have et kreditkort. Det er den sikkerhed de også bruger ved hurtiglån.

    Der er også andre ting de bruger til kreditvurdering, men jeg har nævnt de mest brugte.

    #153450
    PrasmusForfatter

    Tja, det er godt nok uklart hvad det lægger til grund for godkendelsen…

    Hvor længe var I andre om at få svar ?

    FDB har sendt mig tilbudet om kortet hele 3 gange og tredie gang sendte jeg ansøgningen, mest i håb om at de ikke sendte tilbudet til mig mere, og så fordi stregkoden på mit gamle medlems kort er slidt væk.

    Det er nu over 3 uger siden, men jeg har intet hørt – måske er de ved at checke mig via CIA, interpool eller ? – den slags tager sikkert tid 🙂

    #153452
    AnonymForfatter

    Ja, det er det sådan set. Der er selvfølgelig ikke nogen forsikring ell. lign på, det er jo gratis, men hele saldoen kan betales via PBS uanset hvilken bank du uden nogen former for omkostninger.

    Jeg er sådan set godt tilfreds med det, men der er bare ikke så meget fidus længere i, at “optjene" rentedage ved den udskudte betaling.

    #153454
    AnonymForfatter

    LOL

    #153462
    AnonymForfatter

    De fleste banker tilbyder vist selvvalgt billede på dit dankort. Prisen kender jeg ikke – da tilbuddet kom frem, så var ‘første selvvalgte’ gratis.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.